معاون وزیر کار گفت: کارگر غیر از اینکه می تواند مشوق استفاده از کالای ایرانی باشد، در بالا بردن کیفیت آن نیز خیلی تاثیر گذار است.

ابراهیم صادقی‌فر، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفتگو با حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به  ضرورت‌ ترغیب مصرف کنندگان به خرید محصول ایرانی از اعمال مشوق برای خرید کالای ایرانی، گفت: پذیرش و تحقق این کار، فردی نیست و یک کار فراجناحی است.

صادقی‌فر افزود: باید تمام افراد جامعه در قبال این مهم احساس مسئولیت کنند، چه بخش دولت، چه در بخش مجلس، باید برای تولید کنندگان داخلی و مصرف کنندگان داخلی تسهیلات ویژه ای را در نظر بگیرند.

وی با تاکید بر اینکه در جامعه کنونی، 50 ملیون کارگر و بازنشسته داریم، تصریح کرد: این قشر 50 میلیونی می توانند برای پیشبرد این مهم تاثیر گذار باشند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه، برای تولید کنندگان مشوق ها خیلی مهم است، خاطرنشان کرد: حتی برای مصرف کالای داخلی و همچنین رسانه می تواند، برای عملی شدن حمایت از کالای ایرانی، بسیار تاثیرگذار باشد.

صادقی فر گفت: اگر این مشوق ها را به صورت یک مثلث در نظر بگیریم، ضلع تولید آن دو بخش اصلی است؛ یک بخش آن خود تولید کننده است، که باید کیفیت کالا را بالا ببرد و با تعیین قیمت مناسب، مردم توانایی خرید را داشته باشند.

وی در ادامه بیان کرد: بخش مهم تر آن، خود کارگر است. کارگر غیر از  اینکه می تواند مصرف کننده کالا باشد،  می تواند مبلغ و مشوق استفاده از این کالاها هم باشد؛ ضمن اینکه  در بالا بردن کیفیت  کالای ایرانی هم  می تواند خیلی تاثیر گذار باشد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با اشاره به اینکه اگر ارتباط بین کارگر و کارفرما مناسب باشد، بهره وری بالا خواهد رفت، خاطرنشان کرد: شک نکنید اگر بخواهیم به کالای مرغوب دست پیدا کنیم،کارگر با کیفیت، ماهر و راضی، کمک  کننده‌تر از یک کارگر ناراضی است.

وی در پایان، با تاکید بر ضرورت ارتقای استاندارد کالاهای داخلی گفت: باید برنامه «استانداردسازی» برای کالاهای ایرانی تدوین شود و اقدامات ویژه ای برای برندسازی در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/

 

رضایت کارگران، عامل افزایش کیفیت کالای ایرانی

برچسب ها: کارگر ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار