افزایش سرعت بیکاری در آمریکا در دوره ریاست جمهوری ترامپ

پایگاه اینترنتی اوت‌لاین در گزارش خود نوشت حذف فرصت‌های شغلی در آمریکا علی‌رغم ادعاهای رئیس‌جمهور این کشور، موجب رشد بیکاری شده است.

افزایش بیکاری در آمریکا در پی حذف فرصت‌های شغلیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی آمریکایی اوت‌لاین در گزارشی نوشت علی‌رغم ادعاهای تکراری «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا مبنی بر افزایش فعالیت کارخانه‌های این کشور و باران شغلی که بر سر مردم آمریکا می‌بارد، مستندات دولت خلاف این امر را نشان می‌دهد.

ترامپ در توئیت اخیر خود ادعا کرد: «ما کارخانه‌های خود را بازگرداندیم، ما شغل‌ها را باز گرداندیم، ما دوباره این دو کلمه زیبا، "ساخت آمریکا"، را بازگرداندیم.»

اما آمارهای اخیر وزارت کار آمریکا نشان می‌دهد کارخانه‌ها بیشتر از آن که شغل ایجاد کرده باشند، آن را حذف کرده‌اند. این آمار به طور خاص به 140 هزار شغل اشاره می‌کند.

طبق این آمار از ژوئن تا سپتامبر 2017 تعداد فرصت‌های شغلی از دست رفته ناشی از بسته شدن کارخانه‌ها و خصوصی‌سازی موسسات 7.4 میلیون نفر بوده است که نسبت به سه ماهه قبل آن 268 هزار نفر افزایش داشته است. در طول این دوره بهبود شغلی ناشی از تاسیس موسسات خصوصی نیز 7.3 میلیون نفر بوده که نسبت به سه ماهه قبل از آن 348 هزار نفر کاهش داشته است.

اختلاف میان رقم بهبود شغلی و از دست دادن آن موجب حذف 140 هزار شغل در بخش خصوصی در سه ماه سوم سال 2017 شده است. شاید این رقم چندان زیاد به نظر نرسد، اما همانطور که در نمودار زیر مشخص شده است، آخرین باری که سرعت از دست دادن شغل در آمریکا بیشتر از به دست آوردن آن بود، به دوران "رکود اقتصادی بزرگ" مربوط می‌شود.

پایگاه آمریکایی: آمریکا سریعتر از استخدام کارگران آن‌ها را اخراج می‌کند

این پایگاه اینترنتی آمریکایی در ادامه گزارش خود با اشاره به کاهش فرصت‌های شغلی در آمریکا نوشت: آمار ثابت می‌کند واقعیتی که دونالد ترامپ در آن زندگی می‌کند با دنیایی که ما در آن هستیم متفاوت است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار