مدیر صنایع کشاورزی جهاد کشاورزی استان همدان از صدور 3 مجوز تاسیس صنایع تبدیلی سیب‌زمینی در همدان خبر داد.

صدور 3 مجوز تاسیس صنایع تبدیلی سیب‌زمینی در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ غلامحسین تقوی ، مدیرصنایع کشاورزی جهاد کشاورزی همدان گفت: در حوزه فرآوری سیب‌زمینی پارسال جهاد کشاورزی استان همدان سه مجوز تاسیس صادر کرد که این سه واحد در حال پیگیری عملیات اجرایی هستند.

وی افزود: یکی از برنامه‌های جهاد کشاورزی کاهش ضایعات است چراکه اینگونه کشاورزی ارزش افزوده بیشتری خواهد داشت.

تقوی اظهار داشت: توسعه سردخانه در استان همدان در برنامه قرار دارد و در استان 350 هزار تن ظرفیت‌سازی در بخش سردخانه‌ها انجام شد.

وی با بیان اینکه خشک کردن میوه یکی از اقدامات برای کاهش ضایعات میوه است، ادامه داد: بازاراستان همدان در بخش لبنیات اشباع شده است.

مدیر صنایع کشاورزی جهاد کشاورزی همدان با بیان اینکه به‌روز کردن برخی از کارخانه‌ها در استان همدان در دستور کار قرار دارد و در صورت ارائه تسهیلات بانکی انجام خواهد شد، بیان کرد: سال گذشته جهاد کشاورزی استان همدان در حوزه فرآوری سیب زمینی سه مجوز تاسیس صادر کرد و این سه واحد در حال پیگیری عملیات اجرایی هستند.

وی با بیان اینکه بخش صنایع از پنج محل توانسته تسهیلات بانکی دریافت و متقاضی معرفی کند، یادآورشد: 148 متقاضی برای دریافت تسهیلات بانکی به بانک‌ها معرفی شدند که 25 مورد از محل رونق تولید، 83 مورد از محل صندوق توسعه ملی، 13 مورد از محل اشتغال روستایی، 15 مورد از محل اشتغال فراگیر و 12 مورد از محل اشتغال توسعه روستایی و عشایری تسهیلات دریافت خواهند کرد.

تقوی با بیان اینکه 322 میلیارد تومان طرح برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده است، افزود: در صورت پرداخت تسهیلات برای 2 هزار و 430 نفر شغل ایجاد می شود.

وی با اشاره به اینکه 169 واحد صنایع کشاورزی در استان همدان از صنعت، معدن و تجارت پروانه بهره‌برداری گرفته‌اند، تصریح کرد: 263 واحد صنایع بخش کشاورزی نیز با ظرفیت یک‌میلیون و 348 هزار تن جذب مواد اولیه از سازمان جهاد کشاورزی مجوز تاسیس دریافت کرده‌اند.


انتهای پیام/ج

3مجوز صنایع تبدیلی سیب زمینی در همدان تاسیس شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.