یک مقام مسئول گفت: در صدد هستیم تا دولت حجم خرید توافقی شیرخام را به منظور جلوگیری از متضرر شدن دامداران، افزایش دهد.

افزایش حجم خرید توافقی شیر خام عاملی برای حمایت از دامداراحمد مقدسی، رئیس انجمن صنفی گاوداران در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه خرید توافقی شیر خام همچنان ادامه دارد، اظهار کرد: با توجه به کاهش میزان خرید پیگیر این مسئله هستیم تا دولت حجم خرید را به منظور جلوگیری از متضرر شدن دامداران افزایش دهد.

وی افزود: هم اکنون صنایع لبنی هر کیلو شیر خام با نرخ 1300 تا 1400 تومان از دامداران خریداری می‌کنند، در حالیکه قیمت تمام شده این محصول 1619 تومان است.

مقدسی با اشاره به ضرورت افزایش قیمت خرید شیر خام گفت: اگر مسئولان تنظیم بازار اجازه افزایش قیمت شیرخام همراه با لبنیات را در سال جدید ندهد، مطمئنا این صنعت نابود خواهد شد.

رئیس انجمن صنفی گاوداران با بیان اینکه 76 میلیارد تومان فاز سوم مشوق صادراتی به کارخانه های لبنی پرداخت شده است، تصریح کرد: هفته گذشته فاز سوم مشوق صادراتی مربوط به سال 95 به کارخانه های لبنی پرداخت شد.

به گفته وی؛ پرداخت مشوق صادراتی تاثیر بسزایی در رونق صادرات محصولات لبنی و قیمت شیر در سال گذشته داشت که انتظار می رود این امر استمرار یابد .

مقدسی با انتقاد از نوسان شدید نرخ نهاده های دامی یادآور شد: افزایش نرخ جهانی نهاده های دامی و نوسان نرخ ارز موجب شده که قیمت نهاده هایی همچون کنجاله سویا و ذرت نسبت به مدت مشابه سال قبل 27 درصد افزایش یابد.

انتهای پیام/

افزایش قیمت شیر همراه با لبنیات امری ضروری است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار