عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری گفت: جمهوری اسلامی به هیچ‌وجه تن به مذاکره درباره برجام منطقه‌ای نخواهد داد.

جمهوری اسلامی به هیچ‌وجه تن به مذاکره‌  درباره برجام منطقه ای ساختگی نخواهد دادداریوش قنبری عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره برجام منطقه‌ای و دفاعی اظهار کرد: حضور ایران در منطقه همواره به منظور مبارزه با تروریسم بوده و جمهوری اسلامی به هیچ‌عنوان به دنبال سیطره بر خاورمیانه نبوده است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره با اقدامات تروریستی در منطقه به مبارزه پرداخته و به نحوی که اگر ایران نبود، داعش بر کشورهایی مانند عراق و سوریه مسلط شده بود.

قنبری تصریح کرد: نقش ما در منطقه سازنده بوده و هیچ‌گاه به دنبال سلطه بر کشورهای منطقه نبوده‌ایم و همواره به دفاع از حقوق ملت‌های مظلوم پرداخته‌ایم، لذا حضور ایران در کشورهایی مانند سوریه بنابر درخواست دولت‌های قانونی این ملت‌ها بوده تا مانع تسلط تروریست‌ها بر این کشورها شود.

عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری بیان کرد: بحث سیطره ایران بر منطقه موضوع انحراف کننده‌ای است که کشورهای غربی آن را مطرح می‌کنند و هدف آنها از طرح چنین مباحثی افزایش فشار بر جمهوری اسلامی ایران و افزایش قدرت متحدانشان در منطقه است.

وی ادامه داد: این آمریکاست که مشکلات بسزایی را در منطقه ایجاد کرده و با تشکیل متحدان و کنار گذاشتن دیگر کشورها به دنبال ایجاد دسته‌بندی و اغتشاش در منطقه است تا بتواند اسلحه‌های خود را به کشورهای به اصطلاح متحدش بفروشد و منافع خود را پیش ببرد.

قنبری تأکید کرد: غربی‌ها با طرح مسائلی مانند مذاکره پیرامون کاهش نفوذ ایران در منطقه می‌خواهند جمهوری اسلامی را به انزوا ببرند، اما خواب آنها هیچ‌گاه تعبیر نخواهد شد، چرا که ایران کشور قدرتمندی است و صلح و ثبات در منطقه بدون حضور جمهوری اسلامی میسر نخواهد بود.

عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری گفت: اگر غربی‌ها در بحث مبارزه با تروریسم صادق بودند، باید از حضور ایران در منطقه حمایت می‌کردند، چرا که در صورت عدم حضور ایران تندروها بخش اعظم خاورمیانه را تحت سیطره خود درمی‌آوردند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر نیت غربی‌ها از مذاکره این باشد که حضور ایران را در منطقه کمرنگ کنند، جمهوری اسلامی به هیچ‌وجه تن به چنین مذاکره‌ ساختگی نخواهد داد تا تروریست‌ها مجال جولان در منطقه را پیدا کنند.


انتهای پیام/

آمریکا و اروپا به دنبال برجام 2 و 3 هستند/ درباره مسائل منطقه‌ای مذاکره نمی‌کنیم

مذاکره درباره قدرت نظامی ایران به هیچ‌وجه معنایی ندارد

برچسب ها: اصلاح طلبان ، برجام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار