مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: ۱۹۳ هزار کارگر در این استان بیمه شده اصلی تامین اجتماعی هستند که با افراد تحت تکفل این آمار به ۷۰۰ هزار نفر می‌رسد.

مهرداد جهاندیده مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت:بیش از ۲۴۰ هزار نفر جمعیت کارگری سیستان و بلوچستان را تشکیل می‌دهند که در بخش‌های صنعت، کشاورزی و خدمات مشغول فعالیت هستند.

وی بیشترین فراوانی حوادث ناشی از کار را مربوط به فعالیت‌های ساختمانی ذکر کرد و گفت: با توجه به اقدامات انجام شده در خصوص همگرایی و هم افزایی با سازمان نظام مهندسی، حوادث ناشی از کار در حوزه ساختمانی استان سال ۹۶ در مقایسه با سال قبل آن ۳۵ درصد کاهش یافته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان با تبریک هفته کار و کارگر (پنجم تا ۱۱ اردیبهشت) گفت: بیش از ۱۲۰ ویژه برنامه به مناسبت این هفته در سطح استان در حال اجراست.

جهاندیده افزود: ادای احترام به مقام شامخ شهدا، دیدار اقشار مختلف کارگران و نمایندگان کارگری با نماینده، ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان، اهدای خون، برپایی ایستگاه صلواتی و حضور کارگران در میعادگاه‌های نماز جمعه از جمله برنامه‌های هفته کار و کارگر در استان است.

وی تصریح کرد: همچنین پیاده روی خانوادگی کارگران، اجرای جشنواره‌های ورزشی، ویزیت رایگان کارگران و خانواده آنان، برگزاری همایش ایمنی و بهداشت حرفه ای، مشاوره رایگان ترک اعتیاد، عیادت از بیماران صعب العلاج کارگر و برگزاری جشن بزرگ کارگری از دیگر برنامه‌های این هفته محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ع

بیش از ۲۴۰ هزار نفر جمعیت کارگری سیستان و بلوچستان را تشکیل می‌دهند

برچسب ها: وزارت کار ، کارگران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.