اگر چه هنگام درد در ناحیه پا، لم دادن روی مبل تاثیر خوبی در کاهش درد در پا دارد اما بدون شک در درازمدت آسیب بسیار بیشتری به پای شما وارد خواهد کرد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  شما نیز با آن دردهای گذرا که در کمتر از یک دقیقه در نقطه ای از بدن حس شده و سپس از بین می روند آشنایی دارید؟ در برخی از موارد این دردها برای ساعات طولانی باقی مانده و تنها پس از یک خواب طولانی از بین می روند و ممکن است چند روز دیگر از نو شما را درگیر خود سازند.

این دردهای گذرا و اتفاقی در واقع خیلی هم اتفاقی و بی دلیل نیستند و بدون شک دلیلی برای این مشکل وجود دارد. گاهی اوقات این دردهای گذرا و موقتی نگران کننده نیستند اما در مواردی نیز باید به آن ها اهمیت زیادی بدهید زیرا می توانند نشان دهنده یک مشکل بسیار بزرگ باشند. داشتن اطلاعات بیشتر در مورد دردهای گذرا در نقاط مختلف بدن به این معنا خواهد بود، به سراغ درمان های مناسب برای آن خواهید رفت.


بیشتربخوانید : ۱۰ فعالیت روزمره که به کمرتان آسیب می‌رساند


۱- کف پا

دردهای گذرا

بر اساس برآوردها بسیاری از زنان مسن با مشکلاتی در پای خود مواجه می شوند. اگر چه هنگام درد در ناحیه پا، لم دادن روی مبل تاثیر خوبی در کاهش درد در پا دارد اما بدون شک در درازمدت آسیب بسیار بیشتری به پای شما وارد خواهد کرد. دردی که معمولاً زنان پا به سن گذاشته در کف پای خود حس می کنند در واقع در نتیجه التهاب بافت های موسوم به «فاشیای پلانتار» (plantar fasciitis) است. هر چه سن بالاتر می رود فشار و وزنی که روی کف پای شما وارد می شود بیشتر خواهد شد که این موضوع باعث می شود بافت مذکور خشک تر شده و از انعطاف پذیری آن به شدت کاسته شود. بهترین کاری که برای درمان این درد گذرا می توانید انجام دهید این است که پایتان را ماساژ دهید و آن ها را دراز کنید تا این بافت از حالت سکون و بی تحرکی خارج شود. اگر درد کف پا غیرقابل تحمل بود می توانید از قرص ادویل (Advil) برای خلاص شدن از دست التهاب استفاده کنید.

۲- خالی کردن زانو

وقتی زانوی شما خالی می کند به احتمال فراوان آرتروز، بی تحرکی، آسیب به اعصاب زانو و یا آسیب های دیگر به این ناحیه باعث آن شده اند. حتی اگر این اتفاق به صورت زودگذر و محدود برای شما رخ می دهد نیز باید برای پیدا کردن مشکل به پزشک مراجعه نمایید. بر اساس تحقیقات انجام گرفته، کاهش قدرت زانو باعث ضعف بیشتر ماهیچه های بالای زانو شده و تعادل داشتن در حالت ایستاده و هنگام راه رفتن را دشوارتر خواهد کرد. اگر هنگام خالی کردن زانو، زمین می خورید مفصل های شما آسیب بیشتری نیز خواهند دید که برای رفع این صدمات به جراحی نیاز پیدا خواهید کرد. از این رو توصیه می کنیم که در سنین بالا از بی تحرکی بپرهیزید و تا جایی که می توانید ماهیچه های بالای زانو را تقویت نمایید.

۳- درد پشت گوش

اگر گاهی دردی داغ را در پشت گوش خود احساس می کنید معمولاً به این معناست که شما به میگرن، فشرده شدن یک عصب یا التهاب در یک غده لنفاوی مبتلا شده اید. اگر این درد را اغلب حس کرده و تنها به زمانی که گردن خود را خم می کنید خلاصه نمی شود باید هر چه زودتر به پزشک مراجعه نمایید. دردهای گذرا در پشت گوش می تواند نشانگر عفونت، بیماری های عروقی و یا لختگی خون باشد که برای درمان آن ها باید هر چه سریع تر به پزشک مراجعه نمایید.

۴- درد شدید و ناگهانی در سر

برخی افراد دردهایی شدید و ناگهانی اما گذرا را در سر خود احساس می کنند و معمولاً ماهی چند بار با این دردها مواجه می شوند. قبل از این که فکر کنید دچار تومور مغزی شده و یا به آنوریسم مبتلا شده اید ببینید احساس سرگیجه یا کرخی دارید یا خیر. اگر دچار چنین حالاتی هنگام درد شدید در ناحیه سر نیستید باید بدانید که شما با نمونه ای از میگرن مواجه هستید. اما اگر دفعات رخ دادن این اتفاق زیاد است باید هر چه سریع تر به پزشک مراجعه نمایید.

۵- گرفتگی

شما نیز گاهی هنگام غذا خوردن یا بلافاصله بعد از یک تمرین فیزیکی شدید دچار گرفتگی و درد در پهلوها می شوید؟ این اتفاق معمولاً در اثر درست کار نکردن سیستم گوارشی و هضم نشدن درست غذا رخ می دهد. اگر به طور مکرر دچار گرفتگی در نقاط مختلف بدن می شوید بدون شک بدن شما دچار یک مشکل درونی شده است. داشتن رژیم غذایی بدون پتاسیم، کلسیم و منیزیم تاثیر زیادی در گرفتگی عضلات دارد. همچنین گردش خون نامناسب نیز می تواند دلیل دیگری برای این موضوع باشد پس مطمئن شوید که بدنتان آهن کافی دریافت می کند یا عروق شما دچار گرفتگی و انسداد نشده باشند.

۶-درد شدید و ناگهانی در شکم

اگر دردهای گذرا اما شدید هر چند وقت یکبار در شکم رخ می دهد لازم نیست زیاد نگران باشید. یکی از علت های درد شدید شکم می تواند انباشته شدن بیش از حد اسید معده باشد و داروهای ضد اسید می توانند براحتی مشکل شما را حل نمایند. درد شدیدی که روزی چند بار در شکم شما رخ داده و از بین می رود می تواند نشان دهنده زخم معده یا دیگر مشکلات معده ای باشد.

۷- درد ناگهانی در قلب

گاهی اوقات برای چند روز متوالی دچار دردهای گذرا و شدید در قلب می شوید که می تواند به دلیل کشیدگی عضلات نزدیک قلب باشد اما اگر علایم سکته قلبی را داشتید نباید به سادگی از کنار این دردهای گذرا گذشته و آن ها را نادیده بگیرید. درد در این ناحیه می تواند با معده شما نیز ارتباط داشته باشد از این رو دفعات این درد و شدت آن را با پزشک خود در میان بگذارید.

۸- درد در پاها

دردهای گذرا

گاهی اوقات بعد از مدت طولانی بی تحرک بودن احساس می کنید پاهایتان سنگین شده اند. این مشکل علت بسیار ساده و واضحی دارد که همان بی تحرکی است اما اگر درد پاهای شما شدید بوده و اغلب رخ می دهد بدون شک دلیل ساده ای ندارد. درد مستمر پاها می تواند نشان دهنده بیماری های عروقی باشد که معمولاً در نتیجه دیابت، لختگی خون، آسیب های فیزیکی و یا عفونت ها رخ می دهند. یک بیماری خونی که باعث باریک شدن رگ های خونی می شود نیز می تواند عامل این درد باشد.

۹- کمر درد ناگهانی

دردهای گذرا

شاید کمتر کسی پیدا شود که از درد کمر شکایتی نداشته باشد. اغلب اوقات، احساس درد و ناراحتی در کمر نتیجه بدن نشستن یا تغییر ناگهانی در نحوه نشستن و ایستادن است که باعث کشیدگی عضلات کمر می شود. این دردها معمولاً زودگذر بوده و یکی دو روز بعد از بین خواهند رفت اما اگر این درد دوام داشته باشد می تواند نتیجه فتق دیسک، درد عصب سیاتیک یا سنگ کلیه باشد.

۱۰- درد و التهاب در گلو

دردهای گذرا

درد و التهاب گلو مشکلی است که معمولاً رخ می دهد و در اکثر موارد عامل آن سرماخوردگی است. اما اگر مشکل شما مربوط به سرماخوردگی نباشد می تواند به دلیل حساسیت به یک غذای خاص باشد. دلیل دیگر می تواند مصرف بیش از حد قند باشد. چنین کاری باعث انباشته شدن اسید در گلو شده و به التهاب و درد در گلو منجر می شود.

منبع:روزیاتو

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۴:۰۹ ۲۴ فروردين ۱۴۰۱
من یکی دو ماهه که درد های نقطه ای یبار نوک شصت پام و ده دقیقه بعدش کتفم بعد انگشت دستم و همزمان دو نقطه از رانم و مجدد سر و فکم
دردش زیاد نیست انگار که با سوزن زدی رو پوست
ازمایش دادم خبری نبود . فقط من مدت زیادی روی صندلی و پشت سیستم هستم و هر وقت اونجا میشینم این دردها بروز میدن روی تختخواب و مبل خیلی کمتره و بیشتر ظهرها اینجور میشم
Iran (Islamic Republic of)
ظاهر رضای
۱۸:۱۴ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
اینجانب چند سال است درد نقتیی دارم از انگشت پای راستم شروع مشود بعد دوروز یایکروز بپای چپ میرسد دیگر تا یگ مدت طو لانی دوماه یا چند خبری ازیش نیست بعد چندماهیمیاد سرغم دردش سوزنی است اما از سی سا نیه بشتر طول نمیکشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۸ ۲۳ آذر ۱۴۰۰
سلام ودرود برشما دردزانودارم یک نقطه به سمت داخل یک رگ که وقتی لمسش میکنم دردش شدید تر میشه البت پای راستم شدیده
Iran (Islamic Republic of)
نا شناس
۰۳:۱۸ ۲۱ آذر ۱۴۰۰
سلام دو سه هفته هست که درد های گذرا در تمام بدنم دارم که چند ساعت طول میکشه مثلا تو مچ یا ارنجمه بعد ول میکنه میره تو پام یا سرم.چند ساعت یا یکی دو روز خوبم باز بر میگرده.علت چی میتونه باشه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۶ ۲۲ آبان ۱۴۰۰
سلام.من درماه یکی دوبار دردشدیدوچرخشی قفسه سینه گلوم زیردنده هاموپشت گوشهاموخیلی به شدت میگیره ونیم ساعتی طول میکشه علتش چیه؟نشونه چه بیماری هستش؟
Iran (Islamic Republic of)
infj
۱۰:۲۲ ۲۵ آبان ۱۴۰۰
سلام،، بنظرم مشکل لنفاوی هست...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۵ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰
خب مسخره مردم پیام گذاشتن جواب بدی ببینیم علت درد مردم چیه مسخره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۵ ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۰
من ۱۳ سالمه بعضی وقت ها شکمم خیلی شدید درد میاد
Iran (Islamic Republic of)
مهشید
۱۳:۲۸ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹
سلام یه درد های خفیف و گذرایی تو قسمت های مختلف بدنم مخصوصا دست چپم هست نمیدونم واسه چیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۸ ۱۴ اسفند ۱۳۹۹
سلام ی دردهای گذرایی در قسمتهای مختلف بدنم پدیدارمیشه که گاهی اوقات دستانم مخصوصا دست چپم رو میگیره میشه لطف کنید راهنماییم کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹
سلام منم حدود یک ساله ساق پام تیر میکشه الان ارنجم مچ دستم کتفم وانگشتامم شده میشه علتش بگین چیه؟ ممنون
Iran (Islamic Republic of)
sarina barzegar
۲۰:۴۵ ۱۰ بهمن ۱۳۹۹
سلام ببخشید درد در نواحی قلب و کناره های قلب نشانه چیه؟
خیلی میترسم
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۰۲:۲۷ ۲۰ آذر ۱۳۹۹
من چند روز هر لحظه یه قسمت از بدنم درد میگیره مثلا یه انگشت دستم انگشت های پام و لگنم میشه راهنماییم کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۷ ۳۰ آبان ۱۳۹۹
سلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۸ ۰۲ آبان ۱۳۹۹
سلام،از بیست سال پیش در فصل زمستان گاه گداری،پهلوهام بمدت یکی دوساعت درد داشت،بعدها ران پاهام و حالا ساعد دستهام نیز درگیر شده است .البته الان فرقی نمی کند زمستان باشد یا تابستان!بهرحال هرروز یکی از این قسمتها درد دارد.ضمنا مداوما در دستهام احساس خستگی دارم انگار تو باشگاه دمبل زده ام.چند بار هم عکس و سونوگرافی کرده ام ولی تاکنون علتش مشخص نشده!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۶ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
سلام من، درد ران دارم چپ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۶ ۱۲ شهريور ۱۳۹۹
تیر کشیدن جای مختلف بدن برای چند ثانیه دلیل ان چیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۵ ۰۹ شهريور ۱۳۹۹
سلام من چند وقتیه دردهای گذرا در نقاط مختلف بدنم حس میکنم مثلا در نوک انگشت پا بعد در قفسه سینه و همین طور در نقاط مختلف بدنم میخوام بدونم علتش چیه
Iran (Islamic Republic of)
ali yari
۱۶:۰۲ ۲۴ مرداد ۱۳۹۹
سلام چند وقته بعضی از نقطه ای از بدنم درد میکند مثلا یک انگشتم به مدت دو ساعت خیلی درد میکرد علتیش چیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۶ ۲۳ تير ۱۳۹۹
من دوساله که دردهای ناگهانی درنقاط بدن دارم یه بار مچ دستم.یه بارشست پام.یه بارنوک انگشتام.به بارپهلوهام .یه بارزانوم خلاصه نوبتی وگذرا نقاط بدنم درد میکنه میشه علتشو بگین دکتر نمیتونم برم به خاطر کرونا شرایط اقتصادی ممنون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۰۷ تير ۱۳۹۹
سلام منم چند وقتیه که قسمتهای از بدنم به طور نا خدا گاه چند ثانیه ای تیر می کشددوبعد خوب می شود لطفا دلیلشو بگید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۸ ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام چند روزه که دردهایی درپهلو وشکم وقفسه سینه وپشت شونه هام به صورت چرخش دارم خواهش میکنم بگید علتش چیست
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۰۴:۰۲ ۱۷ فروردين ۱۳۹۹
سلام من ی دردای شدیدی در دست و پاهام دارم ولی ی چند ساعته بنظرتون دلیلش چیه؟
Iran (Islamic Republic of)
جلالی
۱۰:۴۳ ۱۷ مهر ۱۳۹۹
منم دارم میترسم نشانه های بیماری ام اس باشه
آخرین اخبار