وزارت خارجه باید با رایزنی‌ها و دیپلماسی سیاسی با کشور‌های مختلف فضا را برای صادرات محصولات کشاورزی مازندران فراهم سازد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، شمس الله شریعت نژاد نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کشاورزان کمک‌های دولت را احساس نمی‌کنند، بر ایجاد بازاریابی تاکید کرد و گفت: وزارت خارجه باید با رایزنی‌ها و دیپلماسی سیاسی با کشور‌های مختلف فضا را برای صادرات محصولات کشاورزی استان فراهم سازد.

وی با بیان اینکه باغداران مرکبات، کیوی و گل و گیاه از وضعیت فعلی شاکی هستند، افزود: وزارت جهاد کشاورزی در حوزه باغبانی عملا نقشی ایفا نمی‌کند و به بهانه امنیت غذایی گندم و جو باغبانی را فراموش کرده است.

شریعت نژاد افزود: وزارت جهادکشاورزی در ترویج، پشتیبانی و صادرات جایگاهی ایجاد نکرده است.

عضو کمسیون کشاورزی و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امسال فروش پرتقال به حد پایین‌تر از ۵۰۰ تومان رسیده بود، گفت: کشاورزی اجباری و گل کاری‌ها نمادین شده است و اطلاعات کامل دارم که کشور‌های اطراف برای کشاورزی ایران جایگاهی قائل نیستند.

وی افزود: حجب و حیای مردم غرب مازندران اجازه نداد امسال پرتقال هایشان را به خیابان بریزند.

وی با بیان اینکه سرانه کم زمین در غرب مازندران و کوچک بودن واحدها، اجازه ساختن و سند گرفتن را به کشاورزان نمی‌دهد گفت: ۳۰۰۰ هزار کشاورز در سامانه کارا ثبت نام کرده اند، اما وضعیتشان مشخص نیست بطوری که روسای جهاد کشاورزی به دلیل قانون‌های نادرست و فشار مردم به حد استعفا رسیده اند.

شریعت نژاد گفت: سازمان تعاون روستایی قرار بود امسال ۴۰ هزار تن مرکبات از کشاورزان بخرد، اما اکثرا از طریق واسطه‌ها و دلالان خرید و فروش شد و کشاورزان سودی نکردند.

وی افزود: مسئولان کشور شناخت درستی از وضعیت و ویژگی‌های غرب استان مازندران ندارند.

نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی گفت:  سیستم تنظیم آب در منطقه وجود ندارد و اگر از سدسازی در غرب استان حمایت نشود بزودی شاهد مشکلات متعددی خواهیم داشت.

شریعت نژاد گفت:گل و گیاه غرب مازندران منحصر به فرد است بطوری که از دیگر استان‌ها گل‌های این منطقه را به شهرشان می‌برند و به نام خودشان جشنواره و نمایشگاه برگزار می‌کنند.

وی افزود: یک نفر در غرب مازندران به اسم احداث پایانه گل و گیاه اسم ۲۰۰۰ نفر را فهرست کرده و با دریافت تسهیلات ۴۰ میلیاردی زمین و سهام در بورس خریده است.

نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: نهاد‌های مربوطه باید با ورود به این بخش و بررسی وضعیت تسهیلات را از این فرد پس بگیرند.
انتهای پیام/آ

کشاورزان ناامید از کمکهای دولت 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.