کارشناس داوری کشورمان گفت: داوران عملکرد بسیار خوبی در لیگ برتر فوتبال داشتند.

پرویز سیار کارشناس داوری کشورمان در گفتگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: در بسیاری از بازی‌های لیگ برتر فوتبال داوران با دقت تمام قضاوت کردند و توانستند عملکرد عالی خوبی را داشته باشند. در هر کدام از بازی‌ها نکاتی قابل مشاهده بود که داور می‌توانست بر روی آن‌ها فکر کرده و تصمیمات بهتری را بگیرد، اما باید به فکر این موضوع هم باشیم که تصمیم گیری‌های دیر داوری و اتلاف وقت در فکر کردن در بازی باعث می‌شود سرعت روند بازی فوتبال گرفته شود و دیگر آن کیفیت لازم قابل مشاهده نباشد.

سیار:فغانی باعث افتخار ایرانی‌ها است/داوران لیگ برتر بسیار عالی قضاوت کردند

سیار درباره حساسیت داوری‌ها در لیگ برتر و لیگ آزادگان گفت: ندیده ام داوری نتیجه‌ای را به نفع تیمی تغییر دهد و یا با گرفتن یک پنالتی در زمان حساس و یا خطای نامربوط در پشت محوطه جریمه سبب آن شود بازی از تب و تاب طبیعی خود افتاده و بازی‌ به حواشی کشیده شوند.

او در رابطه با سطح کیفی داوران و حضور آن‌ها در کلاس‌های آمادگی گفت: مشاهده می‌کنم بسیاری از داوران در این کلاس‌ها شرکت می‌کنند و آموزش‌های لازمه برای داوری در سطح بالا را می‌بینند، بسیاری از آن‌ها در میان مردم ناشناخته مانده اند، اما با بازی‌هایی که قضاوت می‌کنند، سبب می شوند ما بتوانیم فوتبال را در سطح بالایی مشاهده کنیم.

داوری در قهرمانی و یا سقوط تیمی تاثیر نداشت

کارشناس داوری در ادامه افزود: نباید بگوییم تیم‌های داوری در قهرمانی پرسپولیس و یا سقوط 2 تیم نفت و یا سیاه جامگان تاثیر دارند و یا از همه مهم‌تر داور در یک بازی حساس مانند دربی پایتخت و یا جام حذفی به نفع تیمی جبهه گرفته است. بینندگان و یا تحلیلگران اگر چنین حرفی را بزنند باعث می شوند که چهره داور خراب شده و سرپرستان و یا مسئولان تیم نسبت به آن داور و یا تیم داوری دیگر اعتماد کافی را نداشته باشند.

داوران،قضاوت ها را یکبار دیگر ببینند و از آن درس بگیرند

پرویز سیار ادامه داد: از داوران در تمامی مسابقات می‌خواهم تا بازی هایشان را ضبط کرده و آن‌ها را یکبار دیگر ببینند و تا بتوانند از عملکرد کلی و نقاط ضعف و قوت خود درس‌های خوبی را بگیرند، زیرا داور در زمین بازی به لحظه تصمیم می‌گیرد و به احتمال بسیار بالا ریز نکات و همچنین آن چیز‌هایی جزئی را که باید رعایت می‌کرده را نکرده است که با دیدن این فیلم‌ها می‌توانند این مشکلات را برطرف کنند.

سیار:فغانی باعث افتخار ایرانی‌ها است/داوران لیگ برتر بسیار عالی قضاوت کردند

ویدئو چک را نمی‌پسندم

سیار اظهار کرد: سیستم‌هایی با تکنولوژی بالا همانند ویدئو چک نمی‌تواند به کیفیت بازی کمک زیادی بکند. برای مثال در رقابت‌های فوتبال اروپا این سیستم را مشاهده می‌کنیم و آن‌ها نیز به این موضوع اعتقاد دارند که تنها خود شخص داور و تیم همراهش می‌تواند کیفیت بازی را بهبود بخشد. حواشی خارج از زمین بازی سبب افت سرعت بازی می‌شود و بیننده هم از این موضوع دلخور خواهد شد.

به حضور داوران ایرانی در سطوح بالای فوتبال از جمله جام جهانی افتخار می کنم

سیار در پایان گفت: اینکه داوران ایرانی در مسابقاتی با سطوح بالا حضور دارند و فیفا آن‌ها را به عنوان ناظر بر بازی‌هایی با این همه اهمیت انتخاب کرده است بسیار بنده و سایر مردم کشورمان را خرسند می‌کند. این داوران بهترین‌های قاره خود هستند که فیفا آن‌ها را گزینش کرده و انتخاب می کند. در این انتخاب هیچ کس دخالتی ندارد.

انتهای پیام/

اظهارات کارشناس داوری درباره لیگ برتر و داوران ایرانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار