دفتر نخست‌وزیر انگلیس اعلام کرد ۳ کشور انگلیس، فرانسه و آلمان توافق کردند موضوعاتی نظیر فعالیت‌های منطقه‌ای و مساله موشکی ایران مورد بررسی قرار بگیرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه اسکای نیوز در خبری فوری به نقل از دفتر ترزا می اعلام کرد سران انگلیس، فرانسه و آلمان در تماسی تلفنی بر ضرورت بررسی شماری از مسائل مرتبط با توافق هسته ای ایران تأکید کردند.

سران انگلیس، فرانسه و آلمان مدعی شدند: مسأله موشکهای بالستیک، فعالیت های بی ثبات کننده ایران در منطقه و نیز بندهای زمانی توافق هسته ای ایران، از جمله موضوعاتی است که باید مورد بررسی قرار بگیرد.

در بیانیه منتشر شده بوسیله دفتر ترزا می ادعا شده است سران این سه کشور  بر این مسأله توافق کرده اند که برجام، بهترین ابزار برای جلوگیری تهران از دستیابی به سلاح هسته ای است.

در ادامه این بیانیه ادعا شده است: ما به همکاری نزدیک با یکدیگر و نیز با آمریکا در خصوص چگونگی بررسی چالشهایی که ایران آن را شکل می دهد، از جمله مسائلی که ممکن است یک توافق جدید شامل آن شود، پایبند هستیم.

گفتنی است این بیانیه در حالی منتشر می شود که قرار است دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، تا چند روز دیگر در خصوص ماندن یا خروج کشورش از برجام تصمیم گیری کند.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: انگلیس ، آلمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار