سفیر پیشین ایران در لبنان گفت: آمریکا قصد دارد ضمن حفظ برجام، حداکثر امتیازها را از کشورمان اخذ کند.

ترامپ قصد دارد از برجام بیشترین امتیاز را بگیرد/خروج آمریکا از این توافق تأثیرات عمیقی در ثبات منطقه دارداحمد دستمالچی سفیر پیشین ایران در لبنان در گفت‌وگو با خبرنگار تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره تصمیم ترامپ مبنی بر خروج آمریکا از برجام در اواخر اردیبهشت ماه اظهار کرد: آمریکا بازی دوگانه‌ای در مورد برجام به اجرا گذاشته است.

وی افزود: آمریکا سیاست خشن تبلیغاتی در پیش گرفته است تا بتواند ایران را تحت فشار قرار دهد و از سوی دیگر سیاست پنهانی با اروپا دارد تا بر کشورمان تأثیر بگذارد.

دستمالچی ادامه داد: آمریکا قصد دارد با در پیش گرفتن این سیاست‌ها ضمن حفظ برجام، حداکثر امتیازها را از کشورمان اخذ کند.

سفیر پیشین ایران در لبنان بیان کرد: پس از ملاقات ترامپ و مکرون جوانب سیاست آمریکا بیشتر آشکار و مشخص شد این کشور با هماهنگی اروپا فعالیت می‌کند و نه تنها ترامپ قصد خروج از برجام ندارد، بلکه می‌خواهد با حداکثر فشار بیشترین امتیاز را بگیرد و کمترین امتیازی بدهد.

وی با بیان اینکه مواضع جمهوری اسلامی ایران در چارچوب برجام مشخص است، تصریح کرد: رئیس جمهور و وزیر امور خارجه کشورمان روشن و آشکار اعلام کردند در صورتی که کوچکترین تغییری در برجام رخ دهد و یا آمریکا از آن خارج شود، این توافق از هم خواهد پاشید.

دستمالچی با اشاره به اینکه اروپا سعی دارد حد وسطی را در برجام قائل تا این توافق حفظ شود، اضافه کرد: باید منتظر ماند و دید ترامپ چه موضع‌گیری در این باره خواهد داشت. اما به احتمال زیاد آمریکا روال فشار را به کار می‌گیرد در عین حال نمی‌تواند از این توافق خارج شود، زیرا این موضوع، کاری دشوار و پیچیده است و در صورت خروج منزوی خواهد شد.

سفیر پیشین ایران در لبنان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه خروج آمریکا از برجام چه تأثیری بر وضعیت منطقه خواهد داشت، گفت: معتقدم، منطقه در حالت روانی نامتعادلی قرار می‌گیرد، ممکن است وضع آشفته‌ای در سیاست‌های آمریکا ایجاد شود که آن هم به ضرر خودش خواهد بود.

وی یادآور شد: کشورهای منطقه و اروپا خواهان ثبات و برقراری امنیت در منطقه هستند؛ اما با این اقدام آمریکا، سیاست ثبات‌سازی تبدیل به ثبات‌زدایی می‌شود.

دستمالچی متذکر شد: قطعا خروج آمریکا از برجام تأثیرات عمیقی در ثبات و امنیت منطقه خواهد گذاشت.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار سیاسی ، برجام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۵ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۷
به نظرتون این روی خانواده خودش اشراف داره که در مورد برجام هم نظر بده
آخرین اخبار