معاون حمل ونقل وزارت راه وشهرسازي بر جانمايی و ایجاد مراكز پشتیبانی توليدات كشاورزی و بندر خشك در اصفهان برای کاستن از حجم بالای تردد در سطح جاده ها تاکید کرد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،تقي زاده در جريان سفر يكروزه به اصفهان و در ديدار با استاندار اصفهان گفت: برقراری ارتباط بين حمل ونقل درون و برون شهري و ايجاد يكپارچگي الگوهاي حمل ونقل از جمله برنامه هاي وزارت راه وشهرسازي است كه در اين راستا با شناسايي 50 مركزپشتیبانی براي كشور و پيش بيني مراكزپشتیبانی براي اصفهان به لحاظ موقعيت خاص قرارگيري در كشور پيگير ساخت اين مراكز هستيم.

نياز فرودگاه اصفهان به طرح توسعه اي و ايجاد قطار حومه اي اصفهان – شاهين شهر از جمله موارد مطرح شده في مابين معاون وزير راه و استاندار اصفهان بود كه محسن مهرعليزاده در اين باره گفت: مشكل 400 هكتار زمين متعلق به ارتش جهت واگذاري به منظور طرح توسعه اي فرودگاه اصفهان پيگيري شده و ظرف چند روز آينده به نتيجه خواهد رسيد.

استاندار اصفهان در خصوص  قطار حومه اي اصفهان نيز گفت: ضمن پيگيري مستمر به منظور احداث قطار حومه اي براي شهر شاهين شهر لازم است  احداث قطار حومه اي بين شهرهاي جديد بهارستان، فولاد شهر و مجلسي نيز با مركز اصفهان با جديت پيگيري شود .

مهرعليزاده در اين جلسه با توجه به آمار وقوع تصادفات در استان گفت: ميزان تصادفات در استان كاهش داشته اما در استان اصفهان با توجه به وجود آزادراه ها، بزرگراه ها و جاده هاي دو طرفه لازم است اقدامات ايمني انجام شود تا آمار به کمترین حد خود برسد و حتي يك نفر هم در اين جريان كشته ويا زخمي نشود.

معاون حمل ونقل وزارت راه وشهرسازي در توضيح اقدامات انجام شده در راستاي ايجاد مراكزپشتیبانی در اصفهان اظهار داشت: ستاد مراكزپشتیبانی در كشور برگزار شده و طبق الگوی رياضي ارائه شده ، اين مراكز شناسايي و مرحله يك در خصوص  اينكه چه مراكز پشتیبانی و در كجاي استان ايجاد شود مورد مطالعه قرار گرفته است كه با نظر مديران استان انجام خواهد شد.

تقي زاده تاکید کرد: جانمايي مراكزپشتیبانی توليدات كشاورزي و دسته بندي، باري، بندر خشك و ريلي از جمله مراكزي است كه بايد در اصفهان و در مطالعات پیش بینی کرد تا از حجم بالاي تردد در سطح جاده ها كاسته شود.

گفتني است مقرر شدتا ظرف دو ماه آينده  دستورالعمل و مطالعات اوليه جهت بررسي به استان ارجاع شود.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.