سندرم سیندرلا درمورد دخترانی صدق می‌کند که منتظر دکتر یا مهندس با اتومبیل لاکچری و زندگی آنچنانی هستند که همین عده بعد از عبور از سن ازدواج به حداقل شرایط رضایت می‌دهند.

سندروم سیندرلا در دختران سن ازدواج/ پاکدامنی ملاک عمل باشدبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجید ابهری استاد دانشگاه و متخصص علوم رفتاری  افزود: با توجه به رضایت بخش نبودن آمار ازدواج، مواردی که دختران جوان بین ۱۸ تا ۳۰ سال، دلیل اصلی عدم تمایلشان به ازدواج می‌دانند مربوط به سندرم سیندرلا یا منتظر شاهزاده سوار بر اسب سفید است.

وی به پژوهش انجام شده توسط بنیاد علوم رفتاری گروه مطالعات استراتژی آریا اشاره کرد و گفت: در پژوهش‌های میدانی که در ۴ شهر تهران، رشت، اصفهان و ابهر انجام شد از هر ۱۰۰ دختر ۶۰ نفر در هر شهر مناسب بودن همسر مورد نظر را شرط ازدواج اعلام کردند که در عبارت مناسب بودن مدرک تحصیلی، وضعیت مالی، خانه شخصی و جذابیت ظاهری نهفته بود.


بیشتر بخوانید:چرا جوانان امروزی تمایلی به ازدواج ندارند؟/ تجردگرایی و گدازه‌هایش که تروخشک را با هم می‌سوزاند


این استاد دانشگاه عنوان کرد: ۱۵ درصد این افراد نظری نداشتند یعنی درباره اش فکر نکرده بودند و بقیه ازدواج را مشروط به رضایت والدین و تایید آن‌ها و موجود بودن شرایط اولیه اعلام کردند.

ابهری گفت: سندرم سیندرلا درمورد دخترانی صدق می‌کند که منتظر دکتر یا مهندس با اتومبیل لاکچری و زندگی آنچنانی هستند که همین عده بعد از عبور از سن ازدواج به حداقل شرایط رضایت می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه به علت مشکلاتی مانند مسکن، بیکاری و گرانی کمتر پسری جرات قدم گذاشتن به میدان ازدواج پیدا می‌کند، افزود: یعنی توقعات غیرمتعارف دختران آن‌ها را مستعد پذیرش و رشد سندرم سیندرلا می‌کند مخصوصا اگر دختران دارای تحصیلات عالی یا خانواده متمکن باشند دیگر در داشتن این سندرم نباید تاکید داشت.

این آسیب شناس اجتماعی گفت: برای مقابله با این سندروم باید آموزش‌های اولیه به خانواده‌ها و دختران جوان برای عدم توجه به ظواهر مادی و بی توجهی به عشق آهنی (نوع و مدل خودرو) داده شود و همچنین پشتکار، پاکدامنی، سلامت و تربیت خانوادگی را ملاک انتخاب خود قرار دهند تا بتوانند با این سندورم مقابله کرد.
منبع:مهر

انتهای پیام/

سندروم سیندرلا در دختران سن ازدواج افزایش یافته است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
فرزانه
۱۲:۵۲ ۲۸ خرداد ۱۳۹۷
به نظر من ۸۰% این سندروم و دارن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
به نظر من برای اینکه دختر پسرا زود از هم زده نشن و کار به طلاق و طلاق کشی نکشه باس آزمایشای خیلی سخت ازشون گرفته بشه تا معلوم بشه چقدر همدیگه رو میخوان مثلا اول داماد بپره تو دیگ آب یخ و بعد عروس موقع طلاق هم همین کار رو باس بکنن تا معلوم بشه به هیچ عنوان نمیتونن با هم بسازن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۹ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
ظاهر شاید برا دختر لازم باشه ولی برا پسرا اصلا لازم نیست و چیزی که در درجه آخر اهمیته قیافه پسراست چون از همه مهمتر سطح سواد و فهم و شعوره نه قیافه
Iran (Islamic Republic of)
آرتمیس
۰۹:۲۳ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
سلام... وقت بخیر
سوال: چرا یک مقاله درباره پسران مجرد نمی نویسید؟؟... اسم مقاله بگذارید سندرم پسران مجرد بی مسئولیت.....
سوال: هزاران پسر مجرد می شناسم که پولدارن و لاکچری خرج ده تا زنم می تونن بدن چرا ازدواج نمی کنند؟؟؟
سوال: چرا همیشه دختران مجرد را آسیب می بینید و مقاله های فراوان می نویسید.. ما در ایران پسر مجرد نداریم؟؟؟؟
سوال: از پسران خانه نخواهیم....ماشین نخواهیم..... مهریه زیاد نخواهیم....... پول نخواهیم.... توقع نداشته باشیم..... هیچی نخواهیم... فقط آرامش را برایشان فراهم کنیم....به نظر شما خیلی پسران پرتوقع نیستند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/
خواهش می کنم به این سوالات پاسخ دهید شاید من قانع شدم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۶ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
من هیچ منتظر دکتر یا مهندس هم نیستم . ولی به نظرتون تمامی پسر های این دوره زمونه حداقل شرایط لازم برای ازدواج را دارند ؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۹:۵۴ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
جناب باشگاه خبرنگاران لطفا جهت اشتراک گذاری اخبار در پیام رسانهای داخلی را فراهم کنید....به عنوان مثال من نوعی دوست دارم این خبر رو با دوستانم در پیام رسانهای داخلی به اشتراک بگذارم....