وزیر خارجه عربستان و همتای آمریکایی وی در کنفرانس خبری مشترک، با اتخاذ موضعی ضدایرانی، ادعاهایی را علیه کشورمان مطرح کردند.

جبیر: از سیاست‌های ترامپ در قبال برجام حمایت می‌کنیم/ پمپئو: در صورت عدم اصلاح توافق هسته‌ای ایران، از آن خارج می‌شویمبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشا تودی، عادل جبیر، وزیر خارجه عربستان، در کنفرانس خبری مشترک با مایک پمپئو، وزیر خارجه جدید آمریکا، در ریاض گفت: ریاض سياست دونالد ترامپ، رئيس جمهور آمريکا، در برابر ايران به ويژه درباره توافق هسته‌ای ايران حمايت می‌کند.

عادل جبیر در ادامه مدعی شد: باید تحریم‌های بیشتری علیه ایران به علت حمایت از تروریسم و سیاست‌های این کشور در منطقه برقرار شود. از اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران درباره برنامه موشکی این کشور نیز حمایت می‌کنیم.

جبیر همچنین ادعا کرد در گفتگو با پمپئو به مداخلات منفی ایران در منطقه پرداخته است.

مایک پمپئو، وزیر خارجه جدید آمریکا، نیز در این نشست مطبوعاتی ادعاهایی واهی را علیه ایران مطرح کرد. او ضمن متهم کردن ایران به حمایت از تروریسم مدعی شد: «ایران با تأمین سلاح برای حوثی‌ها در یمن، امنیت منطقه را برهم می‌زند.»

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه ادعاهای خود گفت: «ایران بزرگترین حامی تروریسم در جهان است. ایران ثبات همه منطقه را تهدید می‌کند. به همین دلیل، به تعامل با متحدان اروپایی برای اصلاح توافقنامه هسته‌ای ایران ادامه خواهیم داد.»

وی همچنین ادعا کرد: اگر توافقنامه هسته‌ای ایران اصلاح نشود، گزینه ما خروج از این توافقنامه خواهد بود. این توافقنامه باعث محدود شدن فعالیت هسته‌ای ایران نشد. 

وزیر خارجه جدید آمریکا در ادامه ادعا کرد: آمریکا و عربستان درباره اهمیت دستیابی به راه حل سیاسی برای بحران یمن توافق نظر دارند. آمریکا آمادگی دارد با عربستان برای مقابله با تروریسم همکاری کند. 

وی همچنین در ادعایی به مقامات عربستان سعودی اعلام کرد وحدت کشور‌های خلیج (فارس) ضروری است و باید به آن دست یافت.

گفتنی است مایک پمپئو شب گذشته (شنبه) در اولین سفر منطقه‌ای خود به عنوان وزیر خارجه آمریکا وارد عربستان سعودی شد و با وزیر خارجه و پاشاه این کشور دیدار کرد.

انتهای پیام/

کنفرانس خبری وزرای خارجه عربستان و آمریکا در ریاض

برچسب ها: عربستان ، برجام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۶ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
مرگ بر السعوووووووووووووووووووووووود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۴ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
واقعاً جای سوال است که چطور آمریکا و کشورهای اروپایی با تمام توان به تولید صلاح و فروشش در تمام دنیا می پردازند ؟
آخرین اخبار