مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: پرورش دانش آموز فکور و پژوهنده به عنوان یک ضرورت اساسی در نظام آموزشی و از اهداف اساسی تعلیم و تربیت است

محمد تقی زاده، مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  بیان داشت: پرورش دانش آموز فکور و پژوهنده به عنوان یک ضرورت اساسی در نظام آموزشی و از اهداف اساسی تعلیم و تربیت است که با برگزاری چنین جشنواره هایی تحقق پیدا می کند.

وی افزود: آموزش شامل بخش های نظری و عملی است و زمانی می توانیم در علم و صنعت موفق عمل کنیم که بخش عملی و پژوهشی آموزش ها را تقویت کنیم.  

تقی زاده عنوان کرد: تقویت مهارت هایی نظیر مشاهده دقیق، روحیه کنجکاوی و پرسشگری و افزایش اعتماد به نفس در دانش آموزان و تقویت بینش پژوهشی و آموزش روش علمی از اهداف برگزاری جشنواره  جابربن حیان است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: برگزاری چنین جشنواره هایی سبب افزایش اعتماد به نفس در دانش آموزان می شود.

وی لازمه توسعه شاخص های تمدن اسلامی را تقویت روحیه تحقیق، پژوهش و تفکر در میان دانش آموزان دانست و افزود: با تقویت این روحیه است که می توانیم ضمن پرورش خلاقیت و استعداد فرزندان این سرزمین، سهم ایران را در تولید دانش در علم و اقتصاد جهان افزایش دهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با تاکید بر تقویت بخش عملی  و پژوهشی در دانش آموزان  ،تصریح کرد: هم اکنون 40 پژوهش سرا در سراسر خوزستان در زمینه آموزش فعالیت های کارگاهی و علمی به دانش آموزان در حال فعالیت هستند.

انتهای پیام/م

 تقویت بخش عملی  و پژوهشی در دانش آموزان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.