با تلاش کارشناسان پلیس فتا کیش شخص ناشناسی که اقدام به انتشار تصاویر مبتذل در شبکه‌ اجتماعی اینستاگرام کرده بود و صفحه مجرمانه خود را به صورت عمومی در معرض دید دیگران قرار داده بود شناسایی و دستگیر گردید.

عامل انتشار تصاویر مبتذل به بهانه تفریح و سرگرمی دستگیر شدبه گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ دوم محرمی اظهار کرد: با پیدایش فضای مجازی و استفاده گوناگون و متنوع از شبکه‌های اجتماعی برخی از افراد سودجو اقدام به قراردادن تصاویر مبتذل و اشاعه فحشا و منکرات کرده و از این طریق امنیت اخلاقی اقشار آسیب پذیر جامعه را به خطر می‌اندازند.

وی افزود: چندی پیش در پی رصد فضای مجازی توسط کارشناسان این پلیس صفحه‌ای در شبکه اجتماعی اینستاگرام رصد گردید که در آن شخصی اقدام به قراردادن تصاویر مبتذل نموده و آن را در معرض دید عموم قرار داده بود، لذا پرونده جهت شناسایی عامل گرداننده آن در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

سرهنگ محرمی ادامه داد: در ادامه کارشناسان این پلیس با استفاده از روش‌های فنی و تحقیقات میدانی موفق به شناسایی گرداننده صفحه شده و در راستای اجرای دستور مقام محترم قضایی متهم به این پلیس فراخوانده شد.

این مقام ارشد انتظامی گفت: پس از بازجویی‌های فنی صورت گرفته توسط افسران این پلیس و به دست آوردن مستندات و ادله کافی در خصوص پرونده متهم به بزه انتسابی معترف و در اعترافات خود بیان داشت، به منظور تفریح و سرگرمی و جمع آوری مخاطب در فضای مجازی اقدام به انتشار تصاویر مبتذل نمودم.

سرهنگ محرمی خاطر نشان کرد‌: ‌صفحات غیراخلاقی فعال در شبکه‌های اجتماعی که اقدام به انتشار تصاویر مبتذل می‌نمایند نه تنها اصول اخلاقی را زیر پا گذاشته بلکه مرتکب جرم شده‌اند و گردانندگان این صفحات از نظر قانون مجرم هستند.

اين مقام انتظامي خاطرنشان‌ كرد: این اقدام در پی افزایش سطح مطالبات عمومی مردم به منظور برخورد با مجرمان مجازی و با هدف حمایت از کیان خانواده و جامعه اسلامی و پالایش فضای مجازی از محتوای غیراخلاقی و مجرمانه صورت گرفته است.

وی افزود: با توجه به گسترش روز افزون شبکه‌های اجتماعی باید به این نکته توجه داشت که در کنار مزایای آن، آسیب‌ها و تهدیدات فراوانی را نیز ایجاد کرده است، متأسفانه افزایش روز افزون محتوای ضد اخلاقی و ضد ارزشی که بنیان خانواده‌ها را هدف قرار داده، از جمله این آسیب‌هاست که خانواده‌ها باید روابط بین اعضا را مستحکم تر نموده و وقت و دقت بیشتری را لحاظ نمایند.

وی در ادامه به اشاره به اینکه دوستی با افراد ناباب، انتشار محتوای مبتذل و غیر اخلاقی، از تهدیداتی است که فرزندان ما را در فضای مجازی هدف قرار داده است، گفت: غفلت والدین باعث به دام افتادن فرزندان در یکی از این دام‌ها می‌شود.

سرهنگ محرمی گفت: کارشناسان پلیس فتا با رصد شبانه روزی فضای سایبر با افرادی که با اقدامات مجرمانه خود باعث از میان رفتن امنیت اخلاقی و گسترش محتوای ناسالم شوند، برابر مقررات و قانون برخورد خواهد کرد، همچنین از شهروندان تقاضا می‌شود در صورت مواجه و یا مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا بخش تماس با ما گزارش نمایند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۷ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
همانطور که سربازان گمنام امام زمان با رصد دائمی نقاط مرزی کشور نیروی پلیس را از ورود عناصر داعش با خبر می کنند همه دلسوزان انقلاب اسلامی و آنها که برای سلامت اخلاقی نسل آینده اهمیت قائل می شوند باید به محض برخورد با کانال های فاسد در شبکه های اجتماعی و یا صفحات فاسد در سایت های اینترنت آدرس آن سایت یا مشخصات آن کانال را برای پلیس فتا ارسال کنند، در پایان از پلیس فتا خواهشمندم درخواست ارسال مشخصات این گونه کانال ها و سایت ها را به دفعات متعدد از صدا و سیما پخش کنند.
آخرین اخبار