مدیرکل دفتر تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش گفت: تمام برنامه های حوزه تربیت بدنی وزارت بر اساس سیاست کار تیمی و خرد جمعی اجرا می شود.

محمد جعفری، مدیرکل دفتر تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، با اشاره به برگزاری اختتامیه چهارمین دوره از المپیاد ورزشی درون مدرسه ای استان به میزبانی شهرستان نمین، اظهار داشت: آنچه که به چشم می خورد، همدلی مسئولان، مردم و ورزشکاران این شهرستان برای اجرای هر چه بهتر این برنامه اختتامیه بود که نشان از مدیریت و راهبری خوب به معنای تمام کلمه است.

وی با بیان اینکه در سال های اخیر اقدامات خوبی در حوزه تربیت بدنی انجام شده است، ابلاغ مدیریتی مجتمع های ورزشی، مستقل شدن فصل اعتبارات حوزه تربیت بدنی و داشتن برنامه را از جمله اقدامات موثر در تقویت این حوزه یاد کرد.

مدیرکل دفتر تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش: برآنیم تا برنامه های موازی در حوزه تربیت بدنی را ادغام کنیم و در کنار آن برنامه هایی که دارای خروجی های مثبتی هستند را تقویت نماییم.

جعفری از تشکیل انجمن های ورزشی دانش آموزان درون مدرسه خبر داد و تصریح کرد: این انجمن می تواند زیر مجموعه شوراهای دانش آموزی باشد و از دانش آموزانی تشکیل شود که بصورت داوطلبانه تمایل دارند در اجرای فوق برنامه های ورزشی به مربی تربیت بدنی خود کمک نمایند.

وی همچنین تشکیل کمیته حقوق ورزشی را از اولویت های دفتر تربیت بدنی عنوان کرد و گفت: این کمیته وظیفه تهیه بسته آموزشی برای مدیران، معاونان و معلمان تربیت بدنی را دارد تا معلمان ضمن آگاهی از وظایف خود در ساعات تربیت بدنی از مصونیت بدنی در این ساعات هم برخوردار باشند.

جعفری با اشاره به اینکه برای فراگیر بودن برنامه های تربیت بدنی بایستی نگرش های افراد به خصوص مدیران مدارس عوض شود، خاطر نشان ساخت: در نظر داریم جهت ایجاد انگیزه در مربیان تربیت بدنی و مدیران مدارسی که طبق شاخص های وزارت و استان در حوزه تربیت بدنی فعالیت دارند، تجلیل بعمل آید.

وی همچنین از تغییر نوع ارزشیابی حوزه تربیت بدنی در استان ها خبر داد و یادآوری کرد: بایستی شاخص هایی برای ارزشیابی استان ها در این حوزه تعریف شود و کارشناسان وزارتی نیز ملزم به ارزیابی بر اساس این شاخص ها باشند.

انتهای پیام/ح

تشکیل انجمن های ورزشی دانش آموزان درون مدرسه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.