مشاور امور بین‌الملل مقام معظم رهبری گفت: نظام و دولت ایران پای خلیج فارس ایستاده و آرزوی تصرف این خلیج بر دل دشمنان خواهد ماند.

آرزوی تصرف خلیج فارس بر دل دشمنان خواهد ماندبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در مراسم رونمایی از کتاب مصور خلیج‌فارس که صبح امروز 9 اردیبهشت در محل سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، اظهار کرد: تغییر نام‌های فتنه‌انگیزی توسط برخی ها برای خلیج فارس امر گذرایی است و تا ابد غیر از خلیج‌فارس نام دیگری برای این خلیج شنیده نخواهد شد.

وی افزود: در آثاری که از یونان به جا مانده و جغرافیدانان با شناخت ناقصی از دنیا داشتند نقشه‌هایی را ترسیم می‌کردند که در آن اسم خلیج‌فارس با نام سرسیوس به معنای خلیج فارس نشان داده می‌شد.

ولایتی تصریح کرد: در کتاب‌های اسلامی نیز در پی تمام سال‌ها از خلیج فارس با نام بهر فارسی نام برده شده است.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل بیان کرد: تغییر نام خلیج‌فارس در واقع مقدمه تغییر هویت و مالکیت و ایجاد ادعاهای کاذب در تمامیت ارضی ایران تلقی می‌شود.

وی ادامه داد: زمانیکه کشورهای عربی نام خلیج ع.ر.ب.ی را برای خلیج فارس نامگذاری می کنند، در واقع حقوقی را برای خود قائل می‌شوند اما مجموع جزایری که ما در حاشیه خلیج فارس داریم بیش از محدوده‌ای است که توسط کشورهای عربی احاطه شده است.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل اذعان کرد: آنهایی که مانند عربستان صحبت می‌کنند در واقع بلندگوی استعمارگران هستند و از حلقوم آن‌ها سیاست‌های آمریکا بیان می‌شود.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها به دنبال این هستند که اسم و هویت خلیج فارس را عوض کنند تا بتوانند به اقیانوس هند مسلط شوند اما خوشبختانه نظام و دولت ایران پای این خلیج ایستاده و نام خلیج فارس تا ابد جاوید خواهد ماند.

ولایتی بیان کرد: ما باید مانند گذشتگان سعی کنیم تا نام خلیج فارس حفظ شود و از زمان هخامنشیان نیز ایران دارای بزرگترین و قوی‌ترین نیروی دریایی بوده است.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل در پایان خاطر نشان کرد: از زمان‌های قدیم نیز ایرانی‌ها از طریق خلیج فارس به اقیانوس هند و منطقه سیطره داشتند و آرزوی تصرف این خلیج بر دشمنان خواهد ماند.

انتهای پیام/

 

برچسب ها: اخبار سیاسی ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۴ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۷
زنده باد خلیج همیشه فارس
Iraq
ناشناس
۱۲:۳۴ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
صد در صد
Iraq
ناشناس
۱۲:۳۴ ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۷
صد در صد
آخرین اخبار