استاندار بوشهر گفت: استان بوشهر به عنوان نگین درخشان تمدن و فرهنگ ایران زمین در میان استان‌های کشور و جغرافیای ایران می‌درخشد .

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان ،  عبدالکریم گراوند در همایش تجلیل از علمداران خلیج فارس گفت: استان بوشهر با تاریخ و تمدن و گذشته به  عنوان نگینی درخشان در میان استان‌های کشور و جغرافیای ایران می‌درخشد و حکایت از بزرگ منشی و رشادت دارد.

وی افزود: استان بوشهر با سابقه یکصد ساله در عرصه مطبوعات با بهره مندی از هفته نامه‌های طلوع، مظفری، ندای حق و دریاکنار در دوره قاجار از ریشه فرهنگی بسیار عمیقی برخوردار است،قدمیت صد ساله چاپخانه علوی در بوشهر نشان از فرهنگ و تمدنی ریشه دار است.

گراوند گفت: افتتاح مدرسه سعادت همگام با دارالفنون و رشدیه از دیگر افتخارات فرهنگی استان بوشهر است.

استاندار بوشهر گفت: سرمایه گذاری عظیم در حوزه نفت و گاز و تجارت دریایی پس از انقلاب اسلامی نشان از ظرفیت‌های بسیار خوب استان بوشهر در این زمینه است.

آقای گراوند افزود: در حوزه مبارزات ضد استعماری نیز بوشهر از سابقه دو قرن مقاومت ضد استعماری و ضد استکباری برخوردار است؛ زمانی که شهید رئیسعلی دلواری مبارزه با انگلیس را شروع کرد آن چنان انگلیس را زمین گیر کرد که فقط باشیوه دیرینه خنجر از پشت زدن توانست سردار بزرگ قیام تنگستان را به شهادت رساند.

وی گفت: استان بوشهر در عرصه دفاع مقدس نیز شهیدی بزرگ، چون نادر مهدوی را تقدیم انقلاب اسلامی کرد و چندی پیش نیز یاران شهید نادر مهدوی تفنگداران مغرور آمریکایی را دستگیر کردند و این نشان از روحیه بزرگ منشی ایرانیان و بوشهری‌ها دارد.

انتهای پیام/ف

استان بوشهر به عنوان نگین درخشان تمدن و فرهنگ  می‌درخشد 

برچسب ها: دفاع مقدس ، سپاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.