رئیس دفتر سیاسی حماس اخبار منتشر شده در رسانه ها مبنی بر تصمیم این جنبش مبنی در ایجاد جایگزینی برای شورای ملی کنونی در فلسطین را تکذیب کرد.

جایگزینی برای شورای ملی فلسطین وجود نداردبه گزارش حوزه  تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس شب گذشته 8 اردیبهشت در سخنانی تأکید کرد که اخبار منتشر شده در خصوص تصمیم حماس جهت ایجاد یک جایگزین برای شورای ملی کنونی در فلسطین صحت ندارد. 

وی اظهار کرد: اقشار مختلف فلسطین در نشست هایی که قرار است در غزه، بیروت و رم برگزار شود، شرکت خواهند داشت و به همین دلیل جایگزینی برای شورای ملی وجود ندارد.

هنیه اعلام کرد: نشست های مذکور اصل و اساس مواضع ملی فلسطینیان محسوب می شوند و زمینه برچیده شدن جدایی در اراضی اشغالی را فراهم می کنند.

رئیس دفتر سیاسی حماس افزود: ما به دنبال شکاف و جدایی بیشتر نیستیم و می خواهیم که سازمان آزادیبخش، قوی و فراگیر باشد؛ آنچه که در نشست رام الله حاصل خواهد شد، بیانگر اراده ملت فلسطین نیست.

وی تأکید کرد که تلاش ها و رایزنی هایش با کشورهای مختلف ازجمله مصر برای مُجاب کردن محمود عباس به نشست بر سر میز «مذاکرات ملی» بارها با شکست مواجه شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار