گلفشان گفت:همزمان بانیمه شعبان و میلاد حضرت ولی عصر(عج)۱۱موکب و ایستگاه صلواتی توسط هلال احمرقم برپا می‌شود و طرح «دستان باکرامت»نیز اجرا می‌شود .

برپایی ۱۱موکب وایستگاه صلواتی هلال احمرقم درمسجد مقدس جمکران

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛ محمدگلفشان ، مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم،گفت:شنبه هفته آینده همایش تجلیل از مربیان و اساتید دانشگاه علمی و کاربردی، یکشنبه افتتاح مرکز توانبخشی جمعیت هلال احمر، دوشنبه برگزاری مانور امدادی غنچه‌های هلال احمر، سه‌شنبه جشن بزرگ طعم مهربانی، چهارشنبه برگزاری کاروان سلامت، پنج‌شنبه دیدار رئیس جمعیت هلال احمر با مراجع و خانواده شهدا و پیش از خطبه‌های نماز جمعه نیز گزارشی از فعالیت‌های هلال احمر به مردم ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: افتتاح خانه هلال احمر در بخش‌های کهک و قبادبزن و برگزاری مسابقات ورزشی خانه‌های هلال در این هفته برگزار می‌شود و بازدید از برخی از دفاتر روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها و معرفی برنامه‌های هلال احمر در سطح شهر به صورت بنر برای اطلاع‌رسانی به مردم اجرا خواهد شد.

گلفشان افزود: ۱۵ پزشک، چهار پزشک پرسنل، ۳۲ پرستار، ۱۷۲ نجاتگر داوطلب و ۲۴ نجاتگر پرسنل در ۲۴ پایگاه ثابت و سیار هلال احمر در ایام نیمه شعبان خدمات‌رسانی می‌کنند و ۴۳ خودروی امدادی شامل ۱۸ آمبولانس، ۱۵ خودرو نجات، چهار اتوبوس آمبولانس، دو خودرو ارتباطات و سه مینی‌بوس همچنین ۱۱ موتورلانس، یک بالگرد، سه کانکس، ۸ کمک دار، دو کامیون و دو خودرو یخچال‌دار در این زمینه بکار گرفته می‌شود که این موارد جدا از پوشش جاده‌ای هلال احمر خواهد بود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه‌های هفته جوان از ۱۵ تا ۱۹ اردیبهشت‌ماه،عنوان کرد: افتتاحیه ششمین دوره المپیاد آماده در خصوص طرح دادرس توسط حوزه جوانان یکشنبه در مجتمع امدادی هلال احمر برگزار می‌شود و قم در این دوره میزبان برنامه کشوری است.

وی بیان کرد: طرح امداد و نجات منتظران ظهور مانند سنوات گذشته از ۱۰ تا ۱۴ اردیبهشت برگزار می‌شود و جمعیت هلال احمر با ۶۰ درصد ظرفیت به زائران و مجاوران خدمات ارائه می‌دهد.

وی گفت: همزمان با نیمه شعبان و میلاد حضرت ولی عصر(عج) ۱۱ موکب و ایستگاه صلواتی توسط هلال احمر قم برپا می‌شود و طرح «دستان باکرامت» نیز اجرا می‌شود و داوطلبان هلال احمر سالمندان را از پارکینگ‌ها به مسجد مقدس جمکران می‌رسانند و داوطلبان این سازمان با دو ایستگاه در جمکران راهنمایی و خدمات به همگان ارائه می‌دهند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر قم در بخش دیگری از سخنان خود به خدمات ارائه شده در سال ۹۶ توسط جمعیت هلال احمر پرداخت و گفت: در حوزه امدادرسانی در سال ۹۶، یک میلیون و ۷۱۰ هزار تماس تلفنی با شماره ۱۱۲ گرفته شده و طرح خادم (خانواده آماده در مخاطرات) برای بیش از ۶ هزار خانوار توسط حوزه آموزش هلال احمر به اجرا در آمده و بیش از ۳۰۰ دوره آموزشی برگزار و بیش از ۱۰ هزار نفر از خدمات این سازمان بهره‌مند شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم تصریح کرد: با وجود اینکه این خدمات و درمان جزء وظایف ما نیست و تنها امداد و نجات به عهده جمعیت هلال احمر است اما به دلیل حس نوع دوستی و حفظ کرامت مردم وارد عمل شده‌ایم.

وی با بیان اینکه ۱۶ دوره تخصصی امداد و نجات برگزار شد که در کشور کم نظیر بود،گفت: ۹ مانور امدادی در سال گذشته در قم به اجرا درآمد و دو سوله در سلفچگان افتتاح شد پایگاه جعفریه و اعزام نفر به عتبات برای اربعین حسینی را دوستان ما رقم زدند.

گلفشان بیان کرد: در سال ۹۶، ۲۸۸ مورد حادثه به هلال احمر گزارش شد که از این تعداد ۱۲۱ نفر نیاز ضروری به امدادرسانی داشتند که ۱۰۰ نفر منتقل و ۲۱ نفر سرپایی خدمات گرفتند.

وی با بیان اینکه اسکان اضطراری در برف و کولاک داشتیم، گفت: پایگاه جاده‌ای جمکران هم جزو افتتاح‌های سال گذشته بود که این پایگاه امدادی - فرهنگی به صورت ۲۴ ساعته خدمات را به مردم ارائه می‌دهد.

وی افزود: ۵۸۰ بسته لوازم التحریر به ارزش ۵۵ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان بین دانش آموزان کم برخوردار و ۷۸ کمک هزینه جهیزیه به ارزش ۲۱۳ میلیون و ۳۲۷ هزار تومان به نوعروسان نیازمند از محل کمک‌های خیرین اهدا شد.

گلفشان گفت: طی سال گذشته دو هزار و ۸۱۱ بیمار از تجهیزات پزشکی امانی واحد تجهیزات پزشکی هلال احمر استفاده کردند و حدود ۳۳۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان خدمات حمایتی و درمانی ارائه شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر قم بیان کرد: خدمات‌رسانی به زلزله‌زدگان کرمانشاه و درخشش خدمات‌رسانی توسط این سازمان افتخاری برای هلال احمر قم بود و در هنگام برف و یخبندان اتوبان قم - تهران نقش مهمی را ایفا کردند.

وی ادامه داد: اعزام پنج کاروان سلامت به روستاها و نقاط محروم استان و برپایی ۸ چادر توسط معاونت داوطلبان تعمیر و انتقال داروخانه هلال احمر و واحد فیزیوتراپی به ابتدای خیابان به دلیل خدمات‌رسانی بهتر و خدمات کاردرمانی در مجتمع توانبخشی نیز ارائه می‌شود.

انتهای پیام/ح

آمادگی هلال احمر برای خدمات‌رسانی به زائران نیمه شعبان در قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار