مدير كل آموزش فني و حرفه‌‌اي استان يزد گفت: هر چه نيروي كار كشورمان از مهارت هاي بروزتري برخوردار باشند، توليد باكيفيت‌تري خواهيم داشت.

علي افضلي مدير كل آموزش فني و حرفه‌‌اي استان يزد درگفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد گفت: مهمترين رسالت آموزش فني و حرفه‌اي تربيت نيروي ماهر براي ورود به بازار كار است و هر چه نيروي كار كشورمان از مهارت هاي بروزتري برخوردار باشند، توليد باكيفيت‌تر و رقابت‌پذيرتري خواهيم داشت و تحقق شعار سال يعني حمايت از كالاي ايراني دست‌يافتني‌تر خواهد شد.

افضلي افزود: استان يزد در حال حاضر داراي شانزده مركز دولتي و بیش ازسیصد وپنجاه  آموزشگاه آزاد فعال است که آموزش‌هاي فني و حرفه‌اي در مراكز آموزشي دولتي به صورت رايگان و آموزشگاه‌هاي آزاد فني و حرفه‌اي در ازاي پرداخت شهريه‌هاي قانوني به متقاضيان ارائه مي‌شود.

مدیر کل آموزش فنی وحرفه ای استان یزد خاطر نشان کرد:  یکصد و نود رشته آموزشی در قالب دو هزار و هفتصد وپنجاه دوره آموزشي منجر به آموزش دوازده هزار و هشتصد ودوازده نفر شد.

وی  ميزان عملكرد اين اداره كل در سال گذشته را شش ميليون و هشتصد وشصت وشش هزار و چهارصد وسی وپنج نفر ساعت ذكر كرد و گفت: از اين ميزان شامل سه ميليون و نهصد وشصت وشش هزار و سیصد وشصت نفر ساعت در بخش دولتي  و دو ميليون و نهصد هزار و هفتاد وپنج نفر ساعت در آموزشگاه‌هاي آزاد به متقاضيان ارائه شده است.

افضلی برنامه‌هاي سال جاري اين اداره کل را ارائه آموزش‌هاي فني و مهارتي براساس نيازسنجي شغلي در استان و اسناد بالادستي ذكر كرد و گفت: در اين برنامه كه نيازمند همكاري بين دستگاهي و همه جانبه در استان است سعي داريم كه مهارت‌آموزان بتوانند پس از كسب مهارت جذب بازار كار شوند.

اين مسئول در بخش ديگري از سخنانش ضمن گراميداشت هفته مشاغل، خاطرنشان كرد: با توجه به بند 2 سياست‌هاي ابلاغي توسعه اقتصاد مبني بر آموزش نيروي انساني ماهر و متخصص متناسب با بازارهاي فعلي و آينده و اين كه سازمان آموزش فني و حرفه‌اي متولي اصلي ارائه آموزش‌هاي مهارتي در كشور است، با هدف آشنايي بيشتر اقشار مختلف جامعه با اين آموزش‌ها از اول تا يازدهم ارديبهشت‌ماه شاهد اجراي طرح بازديد دانش‌آموزان از مراكز فني و حرفه‌اي هستيم كه در اين رابطه تاكنون استقبال خوبي را در استان شاهد بوده‌ايم.

وي يكي ديگر از طرح‌هاي فني و حرفه‌اي را طرح ايران مهارت ذكر كرد و گفت: براساس اين طرح كه با همكاري آموزش و پرورش اجرايي خواهد شد، هر دانش‌اموز ايراني بايد در پايان تحصيلات متوسطه از حداقل يك مهارت برخوردار باشد كه در همين راستا اين طرح در حال حاضر در پنج استان كشور به صورت پايلوت در حال اجراست.

انتهای پیام/ غ

نشست خبری مدیر کل آموزش فنی وحرفه‌ای استان یزد با اصحاب رسانه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار