رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان گفت:شهرک‌های شیلاتی چابهار ۶۰ درصد کنسرو ماهی کشور را تولید می‌کنند.

 نادرمیرشکار رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: ۲ شهرک صنعتی و ۳ ناحیه صنعتی در شهرستان‌های چابهار و کنارک فعال می‌باشند.

 نادرمیرشکار افزود: استان سیستان و بلوچستان دارای ۲۸ شهرک صنعتی و ناحیه صنعتی است که یک شهرک صنعتی در چابهار و یک شهرک صنعتی در کنارک و نواحی صنعتی نگور، بریس و پسابندر نیز در چابهار و کنارک فعال می‌باشند.

وی ادامه داد: عمده صنایع مستقر در این شهرک‌ها شیلاتی و ۶۰ درصد کنسرو ماهی کشور در همین مناطق تولید می‌شود و این منطقه به عنوان قطب اصلی صنایع شیلاتی کشور محسوب می‌شود.

میرشکار افزود: خوشه صنعتی شیلات در استان ایجاد شده و با افتتاح کارخانه بزرگ تولید قوطی کنسرو این زنجیره تکمیل و نگاه‌ها نیز به سمت صادرات بیش از پیش محصولات شیلاتی بویژه به روسیه معطوف خواهد شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در پایان، پتروشیمی، سیمان، فولاد، شمش آلومینیوم، دکل‌های انتقال نیرو، صنایع تور ماهیگیری، کنستانتره کرومیت، کنستانتره تیتانیوم و اسید سولفوریک را از جمله پروژ‌های مهم صنعتی و معدنی در حوزه سواحل مکران در استان سیستان و بلوچستان برشمرد.

انتهای پیام/ع

تولید کنسرو ماهی در چابهار

برچسب ها: شیلات ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار