نخستین گروه از تروریست های جنوب دمشق در راستای اجرای توافق، امروز این منطقه را ترک کرده و به شهرالباب در استان حلب وارد شد.

نخستین گروه از تروریست‌های تکفیری، جنوب دمشق را ترک کردندبه گزارش حوزه  تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نخستین گروه از تروریست‌های جنوب دمشق در راستای اجرای توافق در جنوب پایتخت سوریه، امروز شنبه 8 اردیبهشت این منطقه را ترک کرده و به شهرالباب در استان حلب وارد شد.

13 تروریست مجروح در نخستین مرحله از خروج تروریست ها از شهرک های یلدا، ببیلا و بیت سحم در جنوب دمشق با همکاری جمعیت هلال احمر سوریه به شهر الباب در شرق استان حلب منتقل شدند.

این تروریست ها ساعاتی قبل وارد شهر الباب در استان حلب شدند.

عملیات انتقال تروریست ها از شب گذشته جمعه از مناطق جنوبی دمشق با ورود هیاتی از هلال احمر به شهرک یلدا آغاز شد.

رسانه های مخالف سوری چهار روز قبل از توافق دولت سوریه با گروه های تروریستی مسلح برای خروج از مناطق جنوبی دمشق خبر داده بودند.

این توافق پس از نشست نمایندگان گروه های تروریستی مسلح در شهرک های یلدا، ببیلا و بیت سحم با ژنرال الکساندر زورین و کنانه حویجه نماینده سوریه در ایست و بازرسی ببیلا - سیدی مقداد انجام شد.

در این نشست عملیات ارتش سوریه در مبارزه با گروه تروریستی داعش در اردوگاه یرموک نیز بررسی شد.

براساس این توافق، اماکنی که ارتش سوریه باید نسبت به حمله و یا بمباران آن خودداری کند مشخص است و ارتش متعهد شد به محله الزین حدفاصل مناطق تحت تسلط تروریست ها و دیگر گروه های مسلح وارد نشود.

همچنین طرف روسی به عنوان ضامن به کسانی که قصد ماندن یا خارج شدن از این شهرک ها را دارند، تضمین لازم را می دهد.

حمله های هوایی و زمینی ارتش سوریه و محور مقاومت به مواضع گروه های تروریستی داعش و جبهه تحریرالشام (جبهه النصره) در حجرالاسود و اردوگاه یرموک در جنوب پایتخت این کشور همچنان با شدت ادامه دارد.

پس از اخراج تروریست ها از غوطه شرقی، ارتش سوریه این فرصت را پیدا کرد تا کار تروریست های حاضر در جنوب پایتخت در غوطه غربی را نیز یکسره کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار