ورزشکاران تیم ملی وزنه برداری در رقابت های دسته 85 کیلوگرم قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا به مدال نقره و برنز رسیدند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛در ادامه مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا که در ازبکستان در حال برگزاری است، عارف خاکی و افشین طاهری ملی‌پوشان تیم نوجوانان و جوانان ایران در گروه A دسته 85 کیلوگرم به مصاف حریفان رفتند.

که در پایان این رقابت ملی پوشان ایران به مدال های نقره و برنز رسیدند.ورزشکاری از ازبکستان  صاحب مدال خوشرنگ طلا شد.

 افشین طاهری با رکورد ۱۵۴ یک ضرب، ۱۷۷ دوضرب و مجموع ۳۳۱ کیلوگرم مدال طلا یک ضرب و برنز مجموع را گرفت.

عارف خاکی دیگر نماینده ایران هم با رکورد ۱۴۷ یک ضرب، ۱۸۸ دوضرب و مجموع ۳۳۵ کیلوگرم مدال طلا یک دوضرب، نقره مجموع  و برنز یک ضرب را کسب کرد.

همچنین در رده نوجوانان وزنه بردار ازبکستان  به مدال طلا رسید. محمد توفیق پوزش هم با مجموع ۲۷۹ کیلوگرم چهارم آسیا شد و تنها توانست مدال نقره یک ضرب را برای کشورمان به ارمغان بیاورد.

حرکت یکضرب:

افشین طاهری وزنه 147 کیلوگرم را مهار کرد و در ادامه در مرتبه دوم وزنه154 کیلوگرم را بالای سر برد اما در مهار وزنه 158 کیلوگرمی ناکام ماند تا به مدال نقره دست یابد.

عارف خاکی در حرکت اول همانند طاهری وزنه 147 کیلوگرم را مهار کرد اما در ادامه در مهار وزنه 154 و 155 کیلوگرم ناکام بود تا در نهایت به مدال برنز دست یابد.

وزنه بردار ازبکستانی توانست مقتدرانه به نشان طلای یکضرب برسد.

حرکت دوضرب:

عارف خاکی در حرکت دوضرب نیز به ترتیب وزنه‌های 185 و 188 کیلوگرمی را مهار کرد، اما در مهار وزنه 189 کیلوگرمی ناکام بود با مجموع 335کیلوگرم به کار خود پایان داد.

خاکی توانست در پایان این دوره از مسابقات در یکضرب مدال برنز،در 2 ضرب نشان با ارزش طلا و در مجموع هم به نشان نقره دست یابد.

افشین طاهری در اولین حرکت دوضرب وزنه ۱۷۷ کیلوگرم را نتوانست بالای سر ببرد.

او برای دومین مرتبه توانست این وزنه را به خوبی مهار کند.

طاهری در آخرین حرکت خود نتوانست از پس وزنه درخواستی 186 کیلوگرم مربیان بر آید با همان 177 کیلوگرم به کار خود پایان داد.

طاهری در مجموع حرکات با رکورد 331 کیلوگرم صاحب مدال برنز شد.

نتایج کلی به شرح زیر است:

امین اف(ازبکستان): در حرکت یکضرب160 کیوگرم، در حرکت دوضرب 185 گیلوگرم و با حدنصاب مجموع 345 کیلوگرم ( دو طلا یکضرب و مجموع و یک نقره دوضرب)

2- عارف خاکی(ایران): در حرکت یکضرب147 کیوگرم، در حرکت دوضرب 185 گیلوگرم و با حدنصاب مجموع 335 کیلوگرم (یک طلا در دوضرب، یک نقره در مجموع و یک برنز در یکضرب)

3- افشین طاهری (ایران): در حرکت یکضرب154 کیوگرم، در حرکت دوضرب 177 گیلوگرم و با حدنصاب مجموع 331 کیلوگرم(یک نقره در یکضرب، یک برنز در مجموع)

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار