سرپرست شهرداری تهران گفت: بودجه خرید خانه نیما یوشیج فراهم شده که بعد از مرمت این خانه برای بازدید مردم افتتاح می‌شود.

بودجه خرید خانه نیما یوشیج تامین شده استبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سمیع الله حسینی مکارم سرپرست شهرداری تهران در آیین افتتاح خانه موزه جلال و سیمین که عصر امروز در این محل برگزار شد،اظهار کرد:برای خرید چند خانه که محل رفت‌ و آمد مشاهیر ادب بوده برنامه ریزی کرده ایم که یکی از آنها خانه نیما یوشیج است.

سرپرست شهرداری تهران با بیان اینکه بودجه خرید خانه نیما یوشیج تامین شده،بیان کرد: مذاکرات این کار انجام شده و این خانه بعد از مرمت افتتاح خواهد شد.

مکارم با بیان اینکه شهر تهران یکی از شهرهای تاریخی است،خاطرنشان کرد:یکی از برنامه‌های آینده شهرداری حفظ بناهای تاریخی است که امیدواریم بتوانیم جایگاه تاریخی تهران را زنده کنیم.

وی گفت: در بسیاری از شهرهای دنیا حفظ آثار تاریخی برعهده مردم و نهادهای مدنی است.

سرپرست شهرداری تهران با بیان اینکه خانه خانه جلال آل احمد نویسندگان و شاعران بسیاری را به خود دیده است،اظهار کرد:در طول حیات جلال و سیمین این مکان محل رفت و آمد اهل ادب بود.

مکارم با بیان اینکه خانه جلال و سیمین از دو منظر مورد توجه است،گفت: هم به لحاظ بنا و معماری و هم به لجاظ رویدادهایی که در اینجا رخ داده است.

وی با تاکید بر اینکه رویدادهای تاریخی به این خانه ارزش  داده است، گفت: نلاش کردیم ارزشهای معنوی این خانه حفظ شود.

سرپرست شهردار تهران افزود: مرحوم جلال در طول حیات خود در اینجا یک پاتوق گفتگو برای اهل ادب ایجاد کرده بود و الان هم این محل باید پاتوقی برای نویسندگان و روشنفکران شود.

مکارم افزود: نوشته های این زوج گزارشی از وضعیت سیاسی و اجتماعی آن دوران است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار