واکنش وزیر آموزش و پرورش به آموزش زبان روسی در مدارس + فیلم

سید محمد بطحا‌یی وزیر آموزش و پرورش، درباره آموزش زبان روسی در مدارس و حواشی که در این مورد مطرح شده بود، عنوان کرد: در شبکه‌های اجتماعی و برخی از رسانه‌های جمعی متأسفانه همه توضیحات به در‌ستی منتشر نشد.

به گزارش گروه فیلم و صوت باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید محمد بطحا‌یی وزیر آموزش و پرورش، درباره آموزش زبان روسی در مدارس و حواشی که در این مورد مطرح شده بود، عنوان کرد: در شبکه‌های اجتماعی و برخی از رسانه‌های جمعی متأسفانه همه توضیحات به در‌ستی منتشر نشد.

وی ادامه داد: بر اساس مقررات، دانش‌آموزان در متوسطه اول و دوم باید یک زبان خارجی را بیاموزند که تا به امروز تنها زبان خارجی که دانش‌آموزان امکان یادگیری آن را داشتند زبان انگلیسی بود.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: باید این انحصار آموزش زبان انگلیسی در مدارس را بشکنیم، یعنی فقط این زبان مورد توجه قرار نگیرد و سایر زبان‌های مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش همچون روسی، فرانسه، آلمانی و اسپانیایی در دستور کار مدارس باشد.

بطحایی، با اشاره به اینکه باید بستر لازم برای آموزش این زبان‌ها فراهم شود، گفت: اگر دانش آموزی داوطلبانه خواهان آموزش زبانی غیر از انگلیسی باشد، این فرصت را برای او فراهم می‌کنیم تا زبان مورد نظر خود را یاد بگیرد.

 

 

انتهای پیام/

توضیحات وزیرآموزش وپرورش درباره زبان روسی + فیلم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.