با فرآوری 210 تن پشم خام در خراسان جنوبی، 2 میلیارد و 150 میلیون تومان صرفه جویی ارزی شد.

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛  سرمایه گذار تنها کارخانه فرآوری پشم خراسان جنوبی گفت:در 7 ماهی با فرآوری 210 تن پشم در خراسان جنوبی که از راه اندازی این واحد در منطقه ویژه اقتصادی بیرجند گذشته است، 210 تن پشم خام به این کارخانه وارد و 105 تن پشم فرآوری شده از آن تولید و به کارخانه های ریسندگی ارسال شد.

حسینی ارزش ریالی 105 تن پشم فرآوری شده را یک میلیارد و 100 میلیون تومان اعلام کرد و افزود: در صورت واردات از خارج، برای این میزان پشم فرآوری شده باید دو میلیارد و 150 میلون تومان هزینه می شد.

وی گفت:با تولید 105 تن پشم فرآوری شده در این کارخانه، در مجموع 70 درصد نیاز سه کارخانه ریسندگی کشور در مشهد، تبریز و اصفهان در 7 ماه گذشته تأمین شد.

تنها کارخانه فرآوری پشم خراسان جنوبی سالانه ظرفیت فرآوری 360 تن پشم را دارد که هم اکنون با غعال بودن یک شیفت، زمینه اشتغال مستقیم برای 12 نفر را فراهم کرده است.

سرمایه گذار تنها کارخانه فرآوری پشم خراسان جنوبی افزود :پیش از راه اندازی این واحد، پشم های تولیدی استان در دست دلالان بود که مرغوبیت آن در انبارها به دلیل مخلوط کردن با پشم نژادهای نامرغوب در حال از بین رفتن بود.

حسینی گفت: اکنون پشم تولیدی خراسان جنوبی شناسنامه دار شده است و دامداران می توانند پشم های تولیدی را برای فرآوری به ما بفروشند.

وی افزود:پشم تولیدی در خراسان جنوبی به دلیل نرمی، نوع طول الیاف خاص و مجعد بودن با توجه به آب و هوای منطقه جزو مرغوبترین پشم هاست که در صنعت ریسندگی و نساجی و انواع فرش های دستباف به کار می رود.

منبع : صداوسیما

انتهای پیام/ک

 

برچسب ها: پشم ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.