ایالات‌متحده در حال ساخت هواپیماهای بدون سرنشینی است که با هوش‌مصنوعی کنترل‌ می‌شوند.

هوش‌مصنوعی کنترل‌کننده هواپیماهای بدون سرنشینبه گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ارتش ایالات متحده در حال تکمیل پروژه اولین هواپیما بدون سرنشین است که با به‌کار‌گیری هوش مصنوعی، اهداف زنده و غیر زنده را هدف قرار می‌‎دهد. با این‌که هواپیماهای بدون سرنشین فعلی توسط اپراتور انسانی کنترل می‌شود، بحث‌های زیادی در خصوص لزوم به‌کار‌گیری آنها در جریان است. طبیعتا زمانی که هواپیماهای بدون سرنشین که به وسیله هوش مصنوعی کنترل می‌شود به کار گیری شود تبعات قانونی و اخلاقی گسترده‌ای را برای جامعه جهانی در پی خواهد داشت.

این فناوری می‌تواند، شرکت‌ها، مهندسان و دانشمندانی را که در حال ساخت و توسعه هوش مصنوعی هستند ملزم به در نظر گرفتن اهداف نظامی کند و به عبارت دیگر این فناوری حوزه جنگ را گسترش می‌دهد. هواپیماهای بدون سرنشین کشنده‌ای مانند ام‌کیو-9 ریپر (MQ-9 Reaper)، از طریق ماهواره به وسیله‌ی اپراتورها به دقت کنترل می‌شوند.

هوش‌مصنوعی کنترل‌کننده هواپیماهای بدون سرنشین
وجود هواپیما های بدون سرنشین کاملا مستقل باعث دگرگونی کلی فرایندهای پیچیده و تصمیمات پس از قتل های نظامی میشود. مسئولیت اخلاقی و قانونی با حذف نظارت انسانی بر عهده دانشمندان حوزه هوش مصنوعی خواهد افتاد. اگر هواپیما بمب یا موشکی پرتاب کند، اپراتور به وسیله‌ی سنسورها و لیزر، این موشک یا بمب را هدایت می‌کند و در نهایت، خدمه پرواز مسئولیت اخلاقی، قانونی و عملیاتی برای کشتن اهداف تعیین شده را برعهده خواهند داشت.

چنانچه یک اپراتور هواپیمای ریپر، می‌گوید: همیشه این ذهنیت را دارم که اجازه دهم یک شورشی حتی اگر هدف با اهمیتی باشد؛ فرار کند تا اینکه شلیک پر خطری انجام دهم که موجب مرگ غیر نظامیان شود.

پروفسور آرکین، متخصص رباتیک و اخلاق رباتیک، در کالج محاسبات موسسه فناوری جورجیای است. او مدعی شده است که ربات‌ها می‌توانند به طور بالقوه، به لحاظ اخلاقی در میدان نبرد نسبت به انسان‌ها بهتر عمل کنند.

با یک هواپیمای بدون سرنشین مستقل، خطوط خاصی از کدهای کامپیوتری هم تقریبا به عنوان تسهیلات دو منظوره دسته‌بندی خواهند شد. شرکت‌هایی مانند گوگل، کارمندان یا سیستم‌های آن‌ها می‌توانند به یک کشور دیگر حمله کنند. به عنوان مثال، اگر پروژه هوش مصنوعی ماون در یک هواپیمای مستقل نظامی مورد استفاده قرار گیرد، گوگل هم وارد کسب و کار هواپیماهای بدون سرنشین قاتل می‌شود، همانطور که ممکن است، پای هر شخص غیر نظامی دیگری (مشخصا افرادی که در زمینه‌ی هوش مصنوعی فعال هستند) هم به طور غیرمستقیم به این موضوع باز شود.
هوش‌مصنوعی کنترل‌کننده هواپیماهای بدون سرنشین
در نهایت اگر ماشین‌ها، تعیین‌کننده مرگ یا زندگی انسان‌ها باشند، چیزی که در آینده در مقیاس بزرگ شاهدش خواهیم بود نابودی انسان‌هاست.

انتها پیام/

هواپیماهای بدون سرنشین با هوش مصنوعی کنترل می‌شود

 

برچسب ها: قدرت نظامی ، فناوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.