سرپرست آموزش و پرورش فارس گفت: شهریه مدارس دولتی رایگان است و افزایش شهریه غیر قانونی برای مدارس غیر دولتی نداریم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ عبدالرسول احمدی سرپرست آموزش و پرورش فارس ظهر امروز شنبه در نشست خبری فعالیت‌های آموزش و پرورش اظهار کرد:  مدارس دولتی تحت هیچ شرایطی اجازه دریافت شهریه ندارند و اگر غیر از این باشد مردم می‌توانند گزارش دهند.

وی با اشاره به اینکه در سال تحصیلی جدید هیچگونه افزایش شهریه غیر قانونی مدارس غیر دولتی نخواهیم داشت، افزود: هرگونه افزایش شهریه باید بر اساس قانون برای مدارس غیر دولتی انجام شود که البته در بحث جذب به مدارس غیر دولتی، استان فارس مقام نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

احمدی در خصوص برخورد معلمان با دانش آموزان نیز با اشاره به اینکه هرگونه ضرب و شتم دانش آموز ممنوع و به طور حتم برخورد می‌شود، ادامه داد: اما جایگاه معلم نیز باید حفظ شود.
وی تصریح کرد: مدتی پیش یک گروه شرور به خودرو حامل معلمان حمله کردند که این موضوع نیز در حال بررسی است.

سرپرست آموزش و پرورش فارس افزود: مراحل قانونی شناسایی و برخورد با اشرار محدوده بالا ده که به خودرو معلمان حمله کردند نیز در دستور کار قرار دارد.

احمدی در خصوص بدهی به بازنشستگان و افزایش حقوق معلمان نیز تصریح کرد: پارسال ۹ درصد بیشتر از اعتبارات مصوب آموزش پرورش دریافت کردیم و به طور حتم با توجه به اعتبارات موجود سهم استان فارس پرداخت شده است.

سرپرست آموزش و پرورش فارس با اشاره به اینکه کل بدهی‌های آموزش و پرورش افزون بر ۵۰ میلیارد تومان نیست، اضافه کرد:، اما هر ساله چند هزار بازنشسته به مجموعه اضافه می‌شود.

احمدی در خصوص استخدام نیز با بیان اینکه با توجه به زمان‌های مختلف اعلام می‌شود، افزود: نیاز‌ها بیش از این است و امسال ۳ هزار نفر بازنشسته داریم، اما حدود ۵۰۰ نفر جذب می‌شوند.

وی گفت: به طور قطع امسال شکاف میان بازنشستگان و استخدام شدگان زیاد می شود.

سرپرست آموزش و پرورش فارس در خصوص حذف آزمون تیزهوشان و متوسطه اول، با اشاره به اینکه تا این لحظه قرار نیست آزمون برای تیزهوشان برگزار شود، ادامه داد: طرح شهاب قرار است دانش آموزان را از رده ابتدایی شناسایی کند.

احمدی تصریح کرد: در طرح تحول بنیادی آموزش و پرورش بسیاری از موارد دیده شده که از آن جمله می توان به نوع خروجی مدارس از لحاظ استعداد و آموزش اشاره کرد.

وی اضافه کرد: محوریت، در نظر گرفته شده خلاقیت دانش آموزان است که در مدارس بر تاکید شده است.

سرپرست آموزش و پرورش فارس به آسیب‌های اجتماعی نیز اشاره کرد و ادامه داد: این حوزه بسیار گسترده است و دانش آموز در محیط اجتماعی و تحت تاثیر فضای مجازی قرار دارد و پیشنهاد داده شده که کارگروهی از همه دستگاه‌ها تشکیل شود.

احمدی با اشاره به اینکه محدودیت‌هایی نیز داریم، تصریح کرد: در حوزه مشاوره و معلمان پرورشی با کمبود مواجه هستیم و از طرفی فقر هم به مشکلات دامن می‌زند.

وی با بیان اینکه آمار ما برای کودکان بازمانده از تحصیل حدود ۲ درصد است، اضافه کرد: به دنبال رفع مشکلات این کودکان هستیم.

سرپرست آموزش و پرورش فارس گفت: سرانه مصوب خیلی مهم نیست بلکه باید دید به چه اندازه تخصیص می‌یابد.

انتهای پیام/ن

صحبت های سرپرست آموزش و پرورش فارس در نشست خبری فعالیت‌های آموزش و پرورش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.