راشادتودی در گزارشی به انتقاد از رویکرد دوگانه کمیته اطلاعاتی مجلس آمریکا در پرونده مداخله روسیه در انتخابات این کشور پرداخت.

انتقاد راشاتودی از رویکرد متناقض کمیته اطلاعاتی مجلس آمریکا در پرونده مداخله روسیهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی راشاتودی در گزارشی از عملکرد کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا در انتشار گزارش اخیر خود درباره پرونده مداخله ادعایی روسیه در انتخابات سال 2016 این کشور انتقاد کرد. در این گزارش آمده در حالیکه کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا در گزارش اخیر خود دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور را از اتهام تبانی با روسیه تبرئه کرد؛ با این حال همچنان به اتهام‌زنی خود به روسیه و بویژه به شبکه خبری راشاتودی، برای مداخله در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا ادامه می‌دهد.

راشاتودی نوشت: در این گزارش که روز جمعه از سوی این کمیته منتشر شد، آمده است هیچ مدرکی مبنی بر تبانی، همدستی یا جاسوسی میان کمپین انتخاباتی ترامپ و دولت روسیه بدست نیامده است؛ با این حال ادعاهای کمیته اطلاعاتی آمریکا مربوط به گزارش ژانویه سال 2017 را پذیرفته است، که براساس آن روسیه اقدامات فعالانه‌ای برای مداخله در انتخابات آمریکا در پیش گرفته است.

راشاتودی در ادامه می‌نویسد: اما چگونه این تعارض امکان‌پذیر است. این اقدام کاملا برنامه‌ریزی شده است. بنا به گفته مایک کانوی، نماینده جمهوریخواه ایالت تگزاس، بیشتر بخش دوم گزارش کمیته اطلاعاتی مجلس آمریکا با عنوان «حملات روسیه به آمریکا» کاملا مطابق با درخواست  این کمیته ویرایش شده است. در این گزارش از برخی اطلاعات مناسب که امکان قرار گرفتن در دسترس عموم را داشته، به عنوان دسترسی جعلی به اطلاعات یاد کرده است. در ادامه این گزارش ادعا شده است ویکی لیکس، روزنه نفوذ اطلاعاتی روسیه است و همچنین راشاتودی را به برخی حمایت‌ها از کرملین متهم کرده است.

در صفحه 23 این گزارش آمده است در طول کمپین انتخاباتی آمریکا، راشاتودی در حملات گسترده صورت گرفته نسبت به هیلاری کلینتون، رقیب انتخاباتی ترامپ از حزب دموکرات، نقش داشته است. این حملات شامل مجرم خواندن خانواده هیلاری کلینتون  و نیز استفاده از تبلیغات برای ترویج ایده درز اطلاعاتی توسط سازمان اطلاعاتی روسیه می‌شد. کمیته اطلاعاتی مجلس آمریکا برای نشان دادن این موضوع به تصاویر گرفته شده از دو توئیت مربوط به راشاتودی اشاره کرده است.

مارگاریتا سیمونیان، سردبیر راشاتودی در یک پیام توئیتری با لحنی کنایه‌آمیز گفت: ما 30 دلار برای دو پیام توئیتری هزینه کردیم و آن دو توئیت دموکراسی آنها را به هم ریخته است. 

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، روسیه ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار