مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان بر لزوم آشنایی والدین با علم پیشگیری از آسیب های اجتماعی برای تعامل با فرزندان تاکید کرد.

محمد تقی زاده، مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: انسان دانا ثروت پایدار و ماندگار یک جامعه است.

وی بیان داشت: برگشت به منابع دینی، ملی ، مذهبی و ادبی فرهنگ سازی در حوزه مبارزه با آسیب های اجتماعی لازم است و باید همواره سعی کرد تا از منابعی که در تمدن دینی و ملی داریم استفاده کنیم، چون دانش آموزان ایرانی برای رسیدن به پیشرفت و موفقیت باید گذشته تاریخی خود را به  خوبی درک کنند و بشناسند.

تقی زاده افزود: دانش آموزی که ساده ترین واژه های زندگی اجتماعی نظیر محبت، رفاقت، همدلی، وحدت و صداقت را بفهمد و درک کند دانش آموز سالمی است چون این واژه ها تشکیل دهنده هویت ملی ،دینی و فرهنگی سرزمین ما هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت:لازمه توسعه جامعه را آموزش مهارت های زندگی اجتماعی به دانش آموزان دانست و خاطر نشان کرد: اگر این مهارت ها به دانش آموزان به خوبی آموخته شوند در حوزه آسیب های اجتماعی در جامعه مشکلی نخواهیم داشت.

وی عنوان کرد: آموزش مهارت های اجتماعی نقش بالایی در ارتقای شاخص های کیفی زندگی اجتماعی دارد و عمل و توجه به الگوی اسلامی در آموزش مهارت های زندگی اجتماعی لازم و ضروری است و باید این نوع آموزش با محوریت آموزه های دینی، قرآن کریم، صحیفه سجادیه، نهج البلاغه و ... انجام شود.

تقی زاده در پایان گفت: والدین برای جلوگیری از گسست های نسلی با فرزندان خویش، باید به علم و دانش روز در حوزه مسائل روان شناختی و مشاوره ای آشنا باشند تا به صورت درستی با  نوجوانان و جوانان تعامل کنند چون تنها در این صورت است که آموزش مهارت های زندگی در مدرسه و خانه به خوبی انجام می شود.

انتهای پیام/م

آموزش مهارت های زندگی به دانش آموزان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.