دبیر فدراسیون وزنه برداری گفت: بزرگترین سیاست فدراسیون وزنه برداری مبارزه با دوپینگ است و اولین فیلتر دعوت شدن به تیم ملی پاک بودن است.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان محسن بیرانوند دبیر فدراسیون وزنه برداری در گفت و گو با رادیو درباره برنامه ها و فعالیت های فدراسیون وزنه برداری اظهار کرد: هر فدراسیون برای رسیدن به اهداف و چشم انداز خود در سال آتی برنامه هایی دارد. به تبع آن فدراسیون وزنه برداری هم برنامه های آموزشی برای مربیان سراسر کشور، کلاس های داوری، اردوهای ملی، جشنواره استعدادیابی، کشف نخبه های، برنامه های فرهنگی و حمایتی از ورزشکاران و مسابقات لیگ کشور در رده های سنی جوانان و نوجوانان را درنظر گرفته است.

دبیر فدراسیون وزنه برداری تصریح کرد: در این هفته تقویم فدراسیون وزنه برداری به تمام هیأت ها ارسال خواهد شد که با توجه به این برنامه ها، برنامه ریزی خود را انجام دهند تا همگام با فدراسیون و در حمایت از آن گام بردارند.

او در پاسخ به این سوال که برای استفاده از قابلیت های موجود در استان ها چه باید کرد و چه برنامه ریزی هایی در اولویت قرار می گیرند تا بتوان به صورت بهینه تری از این نیروها در تیم های ملی استفاده کرد، بیان کرد: در حال حاضر بزرگترین سیاست فدراسیون وزنه برداری مبارزه با دوپینگ است و هر ورزشکاری به صرف اینکه وزنه 220 کیلوگرم یک ضرب هم بزند را به تیم ملی دعوت نخواهد شد زیرا اولین فیلتر دعوت شدن به تیم ملی پاک بودن است. علاوه بر پاک بودن، وزنه ورزشکار نیز باید قابل توجه باشد.

بیرانوند درباره نحوه شناسایی استعدادها در کل کشور اظهار کرد: زمانی که مسابقات قهرمانی کشور نداریم، معرفی هیأت ها مدنظر است. هیأت ها ورزشکارانی که شرایط حضور در اردوهای تیم ملی دارند و آمادگی تست دوپینگ را داشته باشند، به ما معرفی می کنند. ما ابتدا این نفرات را به نادو می فرستیم تا تست بدهند و سپس رکوردگیری از آن ها انجام می شود. فیلتر بعدی ما مسابقات قهرمانی کشور در رده سنی نوجوانان، جوانان و بزرگسالان و نیز مسابقات لیگ و جشنواره استعدادیابی است.

انتهای پیام/

اظهارات بیرانوند درباره وضعیت وزنه برداری 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار