مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری هرمزگان گفت: کاهش شدید ذخایر آبی استان موجب بحران کم‌آبی در 26 شهر این استان شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری هرمزگان با بیان اینکه کمبود نزولات جوی موجب تداوم بیش از 18 سال خشک‌سالی دراین استان شده، گفت: کاهش شدید ذخایر آبی استان موجب بحران کم‌آبی در 26 شهر این استان شده است.

 امین قصمی با اعلام اینکه  11 شهر استان از جمله بندرعباس در شرایط کاملا بحرانی قرار گرفت ، افزود: 15 شهر دیگر در آستانه بحران قرار دارند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری هرمزگان تصریح کرد: بیش از 18 سال خشک‌سالی و کم‌آبی در هرمزگان موجب خشک شدن 365 حلقه چاه آب آشامیدنی، 18دهنه چشمه و قنات، 100 حلقه چاه و کاهش آب 135حلقه چاه بین30 تا 70 درصد شده است.

وی ادامه داد: سد استقلال میناب تأمین‌کننده 50 درصد از حجم آب موردنیاز بندرعباس است و در حال حاضر از حجم 250 میلیون مترمکعبی این سد، تنها 10 میلیون مترمکعب باقی‌مانده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری هرمزگان خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود که آب این سد تنها تا تیرماه پاسخگوی نیاز آبی بندرعباس باشد و با توجه به کمبود آب به‌احتمال بسیار ناگزیر به جیره‌بندی و نوبت‌بندی آب در تابستان امسال خواهیم بود.

قصمی یکی از مهم‌ترین اولویت‌های کاری این شرکت را تکمیل هر چه سریع‌تر مرحله اول آب‌شیرین‌کن100هزار مترمکعبی بندرعباس دانست و عنوان کرد: با توجه به پیشرفت‌های انجام‌شده ، این مرحله با ظرفیت 20 هزار مترمکعب در شبانه‌روز تا تابستان به بهره‌برداری می‌رسد.

شرکت آب و فاضلاب شهری استان هرمزگان خدمات‌رسانی به جمعیتی افزون بر یک‌میلیون و 100 هزار نفر را در قالب 36 شهر و جزیره بر عهده دارد.

انتهای پیام/ب

وضعیت کم آبی در استان هرمزگان

 

برچسب ها: بحران آب ، وزارت نیرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.