نشست خبری مشترک ایران و پاکستان با هدف توسعه روابط زیارتی و گردشگری در مشهد برگزار شد.

برگزاری نشست خبری مشترک توسعه روابط زیارتی و گردشگری پاکستان و ایرانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛  در این نشست طرفین، توسعه صنعت توریسم را عامل موثری در ایجاد وحدت بین مردم دو کشور دوست و همسایه، ایران و پاکستان عنوان کردند.

سید حمید موسوی مدیرکل امور فرهنگی زائران استانداری خراسان رضوی گفت: چهار کشور پاکستان، ترکیه، هند و آذربایجان در زمینه گردشگری از اهمیت زیادی برخوردار هستند، اما کشور پاکستان با توجه به جمعیت ۲۰۰ میلیونی، جایگاه ویژه این کشور در خاورمیانه و همچنین ورود ۲۵۰ هزار زائر این کشور به ایران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی افزود: هدف از این نشست در مرحله اول، فراهم کردن شرایط بهتر برای میزبانی از زائران پاکستانی و در مرحله دوم، ایجاد بستر‌های مناسب جهت افزایش حجم این سفر‌ها است.

چودری عبدالغفور خان رییس سازمان توسعه و گردشگری پاکستان نیز گفت: صنعت توریسم بهانه‌ای است تا وحدت و همدلی بین مسلمانان دو کشور بیشتر شود.

وی افزود: پاکستان داری مناطق زیبا، ولی ناشناخته است که از آن جمله می‌توان به کوهپایه‌های هیمالیا و سرچشمه رود سند در شمال این کشور اشاره کرد.

چودری عبدالغفور خان با اشاره به این موضوع که پاکستان از امنیت خوبی برخوردار است گفت : سرمایه گذاران ایرانی هم می‌توانند در این کشور در بخش‌های مختلفی از جمله هتلداری و گردشگری سرمایه گذاری کنند.

گفتنی است تصویب نهایی این تفاهم نامه در سفر بعدی هیات ایرانی به پاکستان پس از ماه رمضان سال جاری انجام می‌پذیرد.
 

انتهای پیام // ر. ر.
 



توسعه روابط زیارتی و گردشگری پاکستان و ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.