استاندار لرستان نقش سازمان‌های مردم نهاد سمن در جامعه را مهم خواند و گفت: در حال حاضر ۲۰ سازمان مردم نهاد در حوزه جوانان در لرستان فعال است که باید تقویت شوند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ سید موسی خادمی استاندار لرستان افزود: بخشی از فعالیت‌ها باید به سازمان‌های مردم نهاد واگذار شوند.

وی اظهار کرد: ١٢ هزار نفر در سال ۱۳۹۵ در صف انتظار دریافت تسهیلات ازدواج بودند که با تلاش مسئولان و پرداخت سه هزارو ٤٠٠ میلیارد ریال تسهیلات به زوجین اکنون تنها سه هزار نفر در صف انتظار دریافت هستند.

استاندار لرستان با بیان اینکه اشتغال و بیکاری مهم‌ترین دغدغه جوانان است، افزود: طبق برنامه‌های پیش بینی شده، دولت تدبیر و امید امسال یک میلیون شغل در کشور ایجاد می‌کند.

وی گفت: دولت سالانه بیش از ٦٠٠ هزار شغل در کشور ایجاد می‌کند، ولی به دلیل وجود جمعیت بیکار انباشته شده و ورود جمعیت بیکار جدید به جامعه این تعداد اشتغالزایی دیده نمی‌شود.

وی ادامه داد: بیکاری یکی از مشکلات اصلی جوانان است و باید این تهدید را به فرصت تبدیل کنیم.

خادمی افزود: اگر کشوری نسبت‌های جمعیت آن از سنین ١٥ تا ٢٩ سال افزایش یا کاهش داشته باشد دچار فرصت جمعیتی شده است و این جمعیت، چون در سنین باروری قرار دارد، جمعیت را افزایش می‌دهد.

به گفته وی اکنون کشور در این شرایط بیشتر از ٢٠ درصد بوده و لرستان بالاتر از نرم کشور است.

مدیرکل ورزش و جوانان لرستان نیز در این جشنواره گفت: این جشنواره سالانه برگزار می‌شود، اما امسال تحت برنامه دولت با عنوان نشاط و امید برگزار شد.

علی یاور عزیزپور افزود: اهتمام مسئولان به امور جوانان شور نشاط را در این قشر افزایش می‌دهد لذا جوانان باید قدر خود را بدانند و برای رشد و توسعه اقتصادی در این حوزه فعال باشند.

در این جشنواره، نشان جوان یاوران از سوی نماینده سازمان‌های مردم نهاد به استاندار لرستان تقدیم شد.

در پایان این آیین نیز از جوانان موفق و برگزیده لرستانی تجلیل شد.

انتهای پیام/م

۲۰ سمن حوزه جوانان در لرستان فعال است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار