فرماندار شهرستان اهر گفت: ساماندهی حاشیه‌های شهر اهر و ایجاد امکانات از اولویت‌های مهم در قالب ستاد بازآفرینی شهری است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ محمودی فرماندار اهر در همایش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی گفت: در شهر اهر نیز بیشتر خانواده‌ها در حاشیه‌ها زندگی می‌کنند که برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و پر کردن اوقات فراغت، ساماندهی حاشیه‌های شهر اهر و ایجاد امکانات رفاهی، فرهنگی، اجتماعی و ... از اولویت‌های مهم در قالب ستاد بازآفرینی شهری است.

وی افزود: متأسفانه امروز دلیل بسیاری از آسیب‌های اجتماعی که جامعه و به خصوص خانواده‌ها با آن گریبان گیر هستند، غافل شدن از آموزه‌های دینی است، ولی اگر یکایک افراد و خانواده‌ها آموزه‌های دینی را بکار ببرند بسیاری از آسیب‌ها از بین خواهد رفت و یا کاهش خواهد یافت.

فرماندار شهرستان اهر گفت: فرزندان کم سن و سال از گروه‌های مهمی هستند که به علت اختلافات حاکم در خانواده‌ها نسبت به سایر افراد بسیار دچار آسیب می‌شوند که متأسفانه والدین به راحتی از کنار آن می‌گذرند و کمتر به آن فکر می‌کنند.

وی خاطر نشان کرد: حاشیه نشینی خانواده‌ها و یا طلاق و اعتیاد والدین از عوامل مهم تأثیرگذار در رفتار فرزندان از سنین پایین است که اگر این عوامل از بین نرود و یا کاهش نیابد باعث آسیب‌های روحی و اجتماعی فرزندان خواهد شد.

محمودی گفت: در کنار خانواده ها، مدارس نیز می‌تواند در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش بسزایی داشته باشد که لازم است در این زمینه معلمان علاوه بر تدریس از تربیت صحیح دانش آموزان نیز غافل نشوند و آن‌ها را با آسیب‌های اجتماعی و عواقب جبران ناپذیر ناشی از این آسیب‌ها آگاه سازند. 

 

انتهای پیام/ش

برگزاری همایش پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی درشهرستان اهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.