برخی رسانه های افغانستان اعلام کردند که تنها در 8 وزارتخانه دولت وحدت ملی، امور بیش از 10 معاونت و بیش از 50 ریاست توسط سرپرست به پیش برده می شود.

بیش از 60 ارگان دولتی در 8 وزارتخانه با سرپرست اداره می شوندبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، برخی رسانه های افغانستان اعلام کردند که تنها در 8 وزارتخانه دولت وحدت ملی، امور بیش از 10 معاونت و بیش از 50 ریاست توسط سرپرست به پیش برده می شود.

وزارت کار و امور اجتماعی، با سه معین سرپرست، در صدر این وزارتخانه ها است است و پس از آن وزارت زراعت با دو معین و ده رئیس سرپرست قرار دارد.

وزارت انرژی و آب، جایگاه سوم را دارد. اما این وزارتخانه بیشترین سرپرست را در ریاست هایش داراست و این شمار به هفده می‌رسد.

وزارت شهرسازی با یک معین و چهارده رئیس سرپرست و وزارت انکشاف دهات با یک معین و دو رئیس سرپرست، در رده های چهارم و پنجم هستند.

رده‌های ششم تا هشتم نیز به وزارتخانه های تجارت، ترانسپورت و اقتصاد اختصاص یافته است.

معاونت مالی وزارت تجارت، ده ریاست در وزارت ترانسپورت و دو ریاست در وزارت اقتصاد، کرسی‌هایی هستند که در این نهادهای دولتی، توسط سرپرست اداره می شوند.

کندی کار در نهادهایی‌که از سوی سرپرست اداره می‌شوند، کم بودن اختیارات و نیز پاسخگو نبودن این سرپرست ها، از انتقادهای جدی است که حکومت وحدت ملی با آن مواجه است.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.