برداشت سیر نوبرانه از اراضی کشاورزی طارم آغاز شد این شهرستان تولید کننده حدود 30 درصد سیر کشور است .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  زنجان ؛ اسکندری مدیر جهاد کشاورزی طارم با بیان اینکه وسعت زیر کشت این محصول در این شهرستان هزارو 900 هکتار است گفت: پیش بینی می شود از این اراضی80 هزار تن سیر برداشت شود.

اسکندری افزود: هم اکنون 2 هزارو200 بهره بردار کاربرداشت سیر را درطارم آغازکرده اند.

مدیر جهاد کشاورزی طارم گفت : 30 درصد محصول سیر کشور در طارم تولید می شود و بیش از نیمی از تولیدات به کشورهای روسیه ، آذربایجان و عراق و استانهایی نظیر گیلان و مازندران ، تهران ، همدان ، کردستان و قزوین صادر می شود.

وی ادامه داد:سیر صورتی ، سیر قرمز ، سیر سفید و رقم آذرشهر ارقام اصلی سیر کشت شده طارم است که در این بین سیر صورتی بیشترین رقم تولیدی را به خود اختصاص می دهد.

اسکندری افزود: سیر طارم در پاییز کشت می شود و برداشت آن از اردیبهشت آغاز و تا خرداد ادامه دارد.

عبداالله جعفری مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان نیز با بیان اینکه شهرستان طارم به عنوان یکی از قطب‌های اصلی تولید کننده سیر در کشورمان مطرح است، گفت: سیر تولیدی در این شهرستان به دلیل شرایط اقلیمی مطلوب منطقه از کیفیت، طعم و عطر بسیار عالی برخوردار است.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاو افزود: با توجه عرضه سیر طارم تا چند روز آینده در بازار، سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان آمادگی دارد زمینه لازم برای تامین نیاز تجار، صادر کنندگان و صنایع غذایی و فرآوری در سراسر کشور را فراهم کند.

انتهای پیام/ن

برداشت سیر از مزارع طارم

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.