امام جمعه موقت شیراز گفت: قسمت عمده‌ای از امنیت و آرامشی که امروز در کشور حاکم است به دلیل تلاش نیرو‌های اطلاعاتی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ حجت الاسلام و المسلمین سید ابوفاضل رضوی اردکانی امام جمعه موقت شیراز در خطبه‌های نماز جمعه شیراز با بیان اینکه روز یازده اردیبهشت ماه روز جهانی کار و کارگر است، گفت: لازمه حمایت از کالا و تولید داخلی، حمایت از کارگر است.

وی با بیان اینکه کارگر و کارفرما باید جایگاهشان محفوظ باشد و حقوق هر دو طرف باید رعایت شود، افزود: تجلی روز جهانی کار و کارگر در حمایت از کارگر است و کارگران و تولیدکنندگان نیز باید با بالا بردن کیفیت محصولات مردم را ترغیب به خرید کالای ایرانی کنند.

حجه الاسلام و المسلمین سید ابوفاضل رضوی اردکانی با بیان اینکه روز نهم اریبهشت‌ماه روز ملی شورا‌ها است، ادامه داد: شورا‌ها مسئولیت سنگینی بر دوش دارند در شهر شیراز بسیاری از پروژه‌ها متوقف شده است که باید هر چه سریع‌تر به همت شورای شهر و شهردار تکلیف آن‌ها روشن شود.

امام جمعه موقت شیراز با بیان اینکه میلیارد‌ها تومان اعتبار در اختیار شوراهاست که باید در مقابل آن پاسخگو باشند و شفاف‌سازی کنند که با این اعتبارات چه کار‌هایی انجام دادند، زیرا مردم فعالیت شورا‌ها را نمی‌بینند، اظهار داشت: وضعیت بافت‌های فرسوده شیراز، حاشیه شهر و فاضلاب جنوب شیراز مناسب نیست و بوی نامطبوع فاضلاب در این قسمت‌ها مردم را به ستوه آورده است.

وی بیان کرد: دولت برای بافت‌های فرسوده تسهیلات در نظر گرفته است و بودجه تعیین کرده است و شورای شهر و شهرداری شیراز باید از این فرصت برای احیا بافت‌های فرسوده و سر و سامان دادن به وضعیت زندگی مردم در این مناطق استفاده کنند.

امام جمعه موقت شیراز با اشاره به اینکه روز دهم اردیبهشت ماه نیز رو ملی خلیج‌فارس نامگذاری شده است، عنوان کرد: خیلی‌ها سعی دارند کلمه فارس را از خلیج فارس حذف کنند و حتی ترامپ از عرب‌ها پول گرفته بود که در سخنرانی خود از عنوان خلیج عربی استفاده کند، اما همه این‌ها خیال باطل است، زیرا خلیج فارس در همه کتب معتبر تاریخی ثبت شده است.

وی با بیان اینکه حاکمیت خلیج فارس همیشه در اختیار ایران خواهد بود و البته کشور‌های حاشیه خلیج فارس نیز از آن بهره‌مند خواهند شد، بیان کرد: متاسفانه این خیال باطل برخی از کشور‌های عربی برای تبدیل نام خلیج فا‌س به خلیج عربی جولانگاهی برای آمریکا و غرب شده است که در میان کشور‌های حوزه خلیج فارس تفرقه بیاندازند.

امام جمعه موقت شیراز با اشاره به فرارسیدن هفته گرامیداشت سربازان گمنان امام زمان (ع) همزمان با میلاد امام زمان (عج)، تصریح کرد: قسمت عمده‌ای از امنیت و آرامشی که امروز در کشور حاکم است به دلیل تلاش نیرو‌های اطلاعاتی است که حافظ جان و ناموس مردم هستند و با تلاش شبانه‌روزی دسیسه‌های دشمن را فاش می‌کنند.

وی به برنامه راهپیمایی روز نیمه شعبان در شهر‌های مختلف جهان اشاره کرد و گفت: راهپیمایی مهدویت در شیراز روز چهارشنبه از میدان امام حسین علیه السلام تا حرم مطهر احمدبن موسی علیه‌السلام برگزار می‌شود.

امام جمعه موقت شیراز با بیان اینکه روز ۷ اردیبهشت ماه نیز روز جهانی ایمنی در حمل و نقل است، بیان کرد: از آنجا که اساس پیشرفت یک کشور حمل و نقل ریلی، هوایی، زمینی و دریایی است هر چقدر دولت در این زمینه سرمایه‌گذاری کند پویایی اقتصاد کشور را به دنبال دارد.

حجت الاسلام و المسلمین رضوی اردکانی با اشاره به اینکه روز ۸ اردیبهشت ماه روز ولادت حضرت علی اکبر (ع) است که به روز جوان نامگذاری شده است، گفت: حضرت علی اکبر (ع) مصداق انسان کامل از نظر خَلق، خُلق، شجاعت و کرامت نفس است و جوانان باید حضرت علی اکبر (ع) را از این لحاظ الگوی خود قرار دهند.
انتهای پیام/ر

وضعیت فاضلاب جنوب شیراز مناسب نیست

برچسب ها: نماز جمعه ، شورای شهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار