هیچ مجوزی برای احداث معدن در شیرین آباد گلستان داده نمی‌شودمدیر کل حفاظت محیط زیست استان گلستان گفت: محیط زیست استان گلستان برای احداث معدن با مساحت 4 هکتار در شهرستان شیرین آباد موافقت نمی‌کند.

امیر عبدوس مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گلستان در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به صدور مجوز برای فعالیت یک معدن سنگ لاشه در استان گلستان اظهار کرد: مجوز فعالیت معدن در استان گلستان توسط دو مدیر کل سابق استان صادر شده بود.

وی افزود: در سال 90 برای احداث معدن به مساحت 50 هکتار مجوز صادر شد که این مساحت بعد از 3 سال به 22 هکتار کاهش یافت.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گلستان گفت: صدور مجوز برای احداث معدن در استان گلستان در سال‌های گذشته فاقد وجاهت قانونی و غیرقابل اجرا بود، به این دلیل که در مفاد این مجوزها بر ضرورت حفظ درختان اشاره شده بود که در صورت احداث معدن در این 22 هکتار این مفاد رعایت نمی‌شد.

عبدوس گفت: بر اساس ماده 6 طرح صیانت از جنگل‌های شمال مصوب هیات وزیران که در ردیف الف بند 3 این ماده ذکر شده است که احداث معادن داخل جنگل‌های شمال کشور که بالای 4 هکتار هستند باید با مجوز شورای عالی محیط زیست استان‌ها صورت گیرد.

وی ادامه داد: بر اساس این مصوبه معدن شیرین آباد که در محدوده جنگل قرار داشت به دلیل اجرایی نکردن مجوزهای 50 و 22 هکتاری به شورای حفظ حقوق بیت المال ارجاع داده شد که در این شورا مساحت معدن به 4 هکتار کاهش یافت، اما هیچ استعلامی برای این معدن از اداره کل محیط زیست استان گلستان به عمل نیامده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گلستان تاکید کرد: اداره کل محیط زیست استان گلستان برای احداث معدن با مساحت 4 هکتار در شهرستان شیرین آباد موافقت نخواهد کرد.

انتهای پیام/

صدور مجوز برای احداث معدن در استان گلستان در گذشته وجاهت قانونی نداشت

برچسب ها: محیط زیست ، معدن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.