دادستان کل کشور خطاب به دادستان‌ها گفت: مردم و جامعه یک حق عمومی دارد که دادستان باید مطابق قانون دنبال این حق باشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، حجت الاسلام والمسلمین منتظری دادستان کل کشور در پانزدهمین همایش سراسری روسای کل دادگستری و دادستان‌های سراسر کشور در مازندران گفت: توجه به قانون، اجرای عدالت و کار جهادی یکی از مولفه‌های انقلابی عمل کردن در دستگاه قضا است.

وی خطاب به دادستان‌ها افزود: دادستان نباید ساعت کار داشته باشد لذا تا می‌توانید و توان دارید خدمت کنید که این خدمت هم برای خودتان مفید است، هم باعث خوشنامی نظام جمهوری اسلامی و دستگاه قضایی می‌شود و هم رضایت خاطر مردم را نیز به همراه دارد.

حجت الاسلام والمسلمین منتظری با اشاره به بررسی تخصصی شش موضوع حقوق عامه، فضای مجازی، مواد مخدر، امور اقتصادی، نظارت بر دادسرا‌ها و مسایل امنیتی، مطالب مطروحه در کارگروه‌ها را مفید و موثر ارزیابی کرد.

دادستان کل کشور افزود: مردم و جامعه یک حق عمومی دارد که دادستان باید مطابق قانون دنبال این حق باشد.

وی حفظ امنیت مردم در ابعاد مختلف را به عنوان مولفه دیگر مورد توجه قرار داد و گفت: امنیت به چند دستگاه از جمله وزارت اطلاعات، سپاه پاسداران، نیروی انتظامی، بسیج و قوه قضاییه مرتبط است که هرکدام وظیفه‌ای دارند و در این زمینه همفکری را می‌طلبد لذا دادستان‌ها باید جلسات مستمر داشته باشند.

وی افزود: دشمن مسایل اعتقادی، فرهنگی، اقتصادی و اعتماد عمومی جامعه را هدف گرفته و متناسب با حمله دشمن باید خودمان را مجهز کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری گفت: برخورد با قاچاق کالا و ارز به دلیل قانون، عمدتا به عهده قوه قضاییه نیست و با سازمان تعزیرات است و رسیدگی به پرونده‌های قاچاق سازمان یافته و پرونده‌هایی که در تعزیرات منتهی به برائت می‌شود بر عهده دستگاه قضا است و سازمان تعزیرات وظیفه دارد این قبیل پرونده‌ها را به دادستان اعلام کند.

وی خطاب به دادستان‌های کل کشور گفت: از حوزه‌هایی که گرفتار معضل قاچاق کالا و ارز هستند مجدانه می‌خواهیم به این مسئله با جدیت بپردازند و بدانید که در این رابطه ما هر نوع مساعدتی که بخواهید از قاضی متخصص تا ارائه آموزش در مرکز، در اختیار شما می‌گذاریم.

وی با اشاره به تلاش دشمنان برای سلب اعتماد مردم از نظام گفت: دشمنان تلاش می‌کنند که توده مردم را به واسطه اقداماتی در رسانه‌های جدید نظیر پیام رسان‌ها، نسبت به نظام بی اعتماد کنند؛ مقام معظم رهبری پیرامون ضرورت سازماندهی فضای مجازی تاکیدات فراوانی دارند؛ ما شاهد هستیم که دشمنان از طریق این فضا دروغ و نیرنگ و مسایل ضداخلاقی و مسایل ضدامنیتی را پیش می‌برند.

دادستان کل کشور با بیان اینکه از دولت مصرانه می‌خواهیم که در اجرای منویات مقام معظم رهبری نسبت به ساماندهی پیام رسان‌ها اهتمام داشته باشند، گفت: از یک سو باید به تقویت پیام رسان‌های داخلی پرداخت و از سویی دیگر باید به جامعه این اطمینان داده شود که به هیچ وجه هیچ مقام و دستگاهی حق ورود به عرصه زندگی خصوصی اشخاص را ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری افزود: به موجب حکم شرع و فتوای مقام معظم رهبری و آیین نامه ابلاغ شده سرک کشیدن به حریم خصوصی اشخاص از طریق بیام رسان‌ها مجاز نیست.
انتهای پیام/آ

دادستان های کشور به دنبال حق مردم 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۴ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
جناب منتظری خدا پدرت را بیامرزد گل گفتی