جایزه بهترین فیلم کوتاه جشنواره جهانی فجر به فیلمساز شیرازی رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ برگزیدگان سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر در بخش‌های مختلف معرفی شدند.

در آیین اختتامیه جشنواره جهانی فیلم فجر، در بخش بهترین فیلم کوتاه جوایز آسیایی (جلوه گاه شرق)، فیلم بچه خور به کارگردانی محمد کارت فیلمساز شیرازی برنده جایزه این بخش شد.

محمد کارت متولد ۱۳۶۵ در شیراز و فارغ‌التحصیل در رشته کارگردانی سینما است و از فیلمسازان جوان مطرح چند سال اخیر سینمای ایران به شمار می‌رود.

کارت فعالیت هنری خود را از سال ۷۹ در زمینه بازیگری تئاتر آغاز کرد و جایزه بهترین کارگردانی فیلم‌های بلند از دهمین جشنواره بین المللی سینماحقیقت، جایزه کارگردانی از سی و سومین جشنوار‌ه‌بین‌المللی فیلم فجر و سینماحقیقت دوره هفتم و فیلم‌کوتاه‌تهران دوره سی و دوم و همچنین جوایزی دیگر از جشنواره‌های داخلی و خارجی از جمله موفقیت‌های این فیلمساز برجسته شیرازی است.

از جمله آثار محمد کارت در مقام کارگردانی می‌توان به لاوراتوار، آوانتاژ، معلق، بختک، خون مردگی، جایی که آدم‌ها درخت می‌شوند و سمفونی مرگ اشاره کرد.

اختتامیه سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر با حضور سیدعباس صالحی وزیر ارشاد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی حیدریان رئیس سازمان سینمایی، سینماگران، هنرمندان و جمعی از مهمانان خارجی این جشنواره همچون اولیور استون شامگاه پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه در تالار وحدت تهران برگزار شد.

انتهای پیام/ن

برتری فیلمساز فارسی در جشنواره جهانی فجر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار