کارشناس نظارت بر مواد غذایی و بهداشتی شبکه بهداشت و درمان گلپایگان گفت: 16 واحد کارگاهی در زمینه تولید و بسته‌بندی مواد غذایی از جمله عسل، جوانه گندم، نان، نبات، حلواشکری، کلوچه، حبوبات و رشته آش در شهرستان گلپایگان فعالیت دارد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مرضیه سلطانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی، ظروف و بسته‌بندی نیاز به مجوز بهداشتی دارند.

وی افزود: در مرحله اول اداره جهاد کشاورزی یا اداره صنعت، معدن و تجارت فرد یا شرکت را باید به‌ عنوان تولیدکننده به شبکه بهداشت و درمان معرفی کند.

کارشناس نظارت بر مواد غذایی و بهداشتی شبکه بهداشت و درمان گلپایگان افزود: در مرحله بعدی از سوی معاونت غذا و دارو استان جهت صدور پروانه بهره‌برداری استعلام می‌شود و به شبکه فقط رونوشت استعلام ارسال می‌شود تا جهت پاسخ به استعلام کارشناسان استان از واحد مورد نظر از سوی شبکه بهداشت بازدید شود.

وی افزود: بعد از پروانه بهره‌برداری صنایع یا جهاد کشاورزی، پروانه بهره‌برداری بهداشتی صادر می‌شود.

سلطانی با بیان اینکه اخذ پروانه بهداشتی ساخت به منزله دریافت مجوز بهداشتی است، گفت: در حال حاضر 34 کارخانه در زمینه تولید مواد غذایی، ظروف یک‌بارمصرف بهداشتی در شهرستان گلپایگان فعالیت دارد.

وی اظهار کرد: پس از صدور پروانه فعالیت کارگاهی، مجوز بهداشتی کارگاه صادر می‌شود.

کارشناس نظارت بر مواد غذایی و بهداشتی شبکه بهداشت و درمان گلپایگان گفت: مجوز بهداشتی شامل، پروانه بهره‌برداری بهداشتی، پروانه مسئول فنی و پروانه بهداشتی ساخت کارگاهی است.

وی افزود: مدارک پس از بررسی توسط کارشناس شبکه تکمیل و به معاونت غذا و دارو استان ارسال می‌شود.

سلطانی افزود: پرونده پس از بررسی توسط کارشناسان معاونت صدور پروانه‌ها، آزمایشگاه، کارشناس تخصصی آن محصول، به کمیته فنی ارسال می‌شود و پس از تأیید نهایی کمیته فنی مجوز صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه 6 واحد مواد غذایی در حال اخذ مجوز هستند، گفت: 16 واحد کارگاهی در زمینه تولید و بسته‌بندی مواد غذایی از جمله  عسل، جوانه گندم، نان، نبات، حلواشکری، کلوچه، حبوبات و رشته آش در شهرستان گلپایگان فعالیت دارد.

کارشناس نظارت بر مواد غذایی و بهداشتی شبکه بهداشت و درمان گلپایگان گفت: در سه سال اخیر چهار کارگاه عسل که از سوی افراد غیر بومی اقدام به تولید عسل می‌کردند پلمپ شدند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.