رونق و احیاء بناهای تاریخی بخش گلزار، برآیندی از خواست مردم

بخشدار گلزار بردسیر گفت: ابنیه تاریخی بخش گلزار بزرگترین مزیت برای جذب گردشگران است.

رونق و احیاء بناهای تاریخی بخش گلزار، برآیندی از خواست مردمبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ محسن ترکزاده بخشدار گلزار بردسیر از ابنیه تاریخی شهرگلزار بازدید کرد وگفت:گُلزار معروف به قریه العرب, دهتازیان از بخش های شهرستان بردسیر است که در در ۵۹ کیلومتری خاور شهر بردسیر واقع شده‌است.

وی جمعیت این بخش راحدود ۱۲۰۰۰ نفر و وسعت شهر را۳۳۰ هکتا ر اعلام کرد وافزود: این بخش دارای ۸۲ آبادی ، موقعیت اقلیمی چهار فصل و دارای ۱۲۰۰ هکتار باغات میوه جات ممتاز است .

وی دشت زیبای ریواس به وسعت ۳۰ کیلومترمربع را از جاذبه های شگفت بخش گلزار عنوان کرد.

ترکزاده ازمهمترین ابنیه تاریخی این بخش به، مناره سلجوقی، شیروئیه، مسجد جامع، مسجد حسینخانی، آسیاب آبی، دارقاضی، باغ چهل کره، خانه های فرمانفرما اشاره کرد.

وی اماکن زیارتی منجمله آستان مقدس وامامزاده عبدالله (ع)، گذرگاه امیرالمومنین(ع)، بقعه شیخ هارون، شاه مراد، سایت گردشگری با قنوات دائمی و جاری در طول سال ، آبشار اردیگان بلندترین منطقه مسکونی ایران با ارتفاع ۳۳۰۰ متر از دریا ، کوه هزار با هزاران گیاه دارویی و آبگرم با خاصیت های درمانی را ازدیگری پتانسیل های گردشگری بخش گلزار عنوان کرد.


بخشدار گلزار افزود: سایت گردشگری این شهر با قنوات دائمی و جاری در طول سال منظره‌های تماشایی خاص خود دارد که چشم هر بیننده‌ای را مبهوت خود می‌کند .


ترکزاده بیان داشت: گلزار از مناطق اصلی تولید فرش شهری (در تقابل با فرش عشایری) در منطقه کرمان است.

نماینده عالی دولت دربخش گلزار بردسیر گفت: رونق و احیا بناهای تاریخی بخش برآیندی ازخواست مردم ،مطالبه مسئولان بخش و تلاش متولیان است.


وی تصریح کرد : ابنیه تاریخی مهمترین مزیت برای گردشگران است و اظهارامیدواری کرد باهمکاری متولیان امر و بخش خصوصی درآینده نزدیک شاهد رونق و احیا این بناها درجهت شکوفایی این منطقه و رفع محرومیت زدایی باشیم .

بخشدار گلزار برگزاری جشنواره سیب و گلابی و گیاهان دارویی درشهریور ماه را از مهمترین برنامه های دردست اقدام جهت شناساندن پتانسیل های منطقه درآینده نزدیک اعلام کرد.


انتهای پیام/س

 

ابنیه تاریخی بخش گلزار بزرگترین مزیت برای جذب گردشگران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۱ ۱۹ مهر ۱۳۹۸
حدود 12سال است که شهر گلزارو این همه پتانسیل شناخته شده است اما افسوس که مسئولان فقط می ایند و مصاحبه میکنند و به به و چه چه میکنند و میروند.جالب است این بخش و شهر با این جمعیت و پتانسیل گردشگری حتی پمپ بنزین شبانه روزی ندارد.
آخرین اخبار