هدف وزارت بهداشت آن است که مردم هر استان با بهترین امکانات پیشرفته در استان خود درمان شوند و فقط در موارد خاص از استان خود خارج شوند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛بازدید معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از روند آماده سازی اورژانس ۵ آذر به عنوان بزرگترین طرح بهداشتی درمانی قابل افتتاح در استان بازدید کرد.

ایرج حریرچی در خصوص اقدامات حمایتی وزارت بهداشت از طرح‌های این استان بویژه بیمارستان ۵ آذر شهرستان گفت: پروژه تکمیلی ۱۴۰ تخته اورژانس و بخش بستری بیمارستان ۵ آذر گرگان از بزرگترین طرح‌های ما و از اولویت‌های وزارتخانه است که حداکثر تا اوایل سال ۹۸ به بهره‌برداری می‌رسد.

قائم مقام وزیر و سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه این پروژه با پیشرفت ۶۰ درصدی مواجه است تاکید کرد: برای ساخت و تجهیز این طرح بیش از ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که تاکنون در ۲ مرحله اقدامات تامین آن انجام شده است.

وی گفت: براساس قرارداد باید فروردین سال آینده پروژه اورژانس ۵ آذر گرگان به بهره‌برداری برسد، اما با توجه به اولویت‌دار بودن طرح در فاصله چند ماه زودتر تحویل خواهیم داد.

حریرچی گفت: اورژانس مجهز، ۴ اتاق عمل، تخت‌های بستری جراحی، مرکز رادیولوژی پیشرفته شامل MRI و سیتی اسکن از تجهیزات این مرکز است که موجب خدمت رسانی مطلوب به مردم استان است.

وی با بیان اینکه هدف وزارت بهداشت از پیگیری این طرح‌ها آن است که مردم هر استان با بهترین امکانات پیشرفته در استان خود درمان شوند و فقط در موارد خاص از استان خود خارج شوند گفت: با توجه به اینکه گلستان پتانسیل پزشکی خوبی دارد، امیدواریم خیلی زود به این نتیجه در استان گلستان برسیم.

آقای حریرچی درباره تجهیزات آنژیوگرافی هم گفت: این خدمت جدیدی است که براساس سند ملی ۱۴۰۴ در سطح کشور ارائه خواهد شد.

وی درباره مهم‌ترین اقدام وزارت بهداشت در سطح ملی اظهار داشت: اول به دنبال تثبیت نتایج طرح تحول سلامت و دستاورد‌های آن برای مردم و کنترل هزینه‌ها هستیم و گسترش سیستم ارجاع، استحقاق‌سنجی برای درمان و نظام پرونده الکترونیک، از دیگر برنامه‌های وزارت خانه است.

وی درباره برنامه کشور در مورد افزایش تخت‌های بیمارستانی گفت: تا سال ۱۴۰۴ باید ۱۰۰ هزار تخت بستری به بیمارستان‌های کشور افزوده شود، اما اینک ۲۵۰۰ تخت بستری داریم و تلاش داریم به افزایش ۶۵۰۰ تخت در سال برسیم.

وی تاکید کرد: با محدودیت منابع مواجه هستیم، اما طرح‌ها را با سرعت بیشتر پیش می‌بریم و امیدواریم به رکورد ۶۵۰۰ تخت بیمارستانی برسیم.

انتهای پیام/پ

آماده سازی اورژانس ۵ آذر به عنوان بزرگترین طرح بهداشتی گلستان

برچسب ها: استانداری ، اورژانس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.