معاون پژوهش دانشگاه فرهنگیان گفت: درس پژوهی طرحی جهانی برای توسعه شایستگی معلمان است که در وزارت آموزش و پرورش به طور جدی در حال پیگیری است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رضا ساکی امروز در همایش و جشنواره کشوری کودکان با نیازهای خاص اظهار کرد: در زمینه آموزش و پرورش دانش‌آموزان با نیازهای خاص باید بهترین معلمان انتخاب و بهترین روش‌های آموزش در نظر گرفته شود.

وی افزود: آموزش کودکان با نیازهای خاص یک علم است و اگر آموزش و پرورش را یک علم ندانیم نظام آموزشی ما به جایگاه مطلوب‌ نمی‌رسد و به همین ترتیب کشور به افق‌های آرمانی خود دست نمی‌یابد.

 معاون پژوهش دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: از مشکلات آموزش و پرورش این است که روش و شیوه آموزش صورت درستی ندارد و در همین راستا معلم باید یک آموزش‌شناس باشد و بتواند تشخیص دهد بهترین راه آموزش کدام است.

وی ادامه داد: دانش حرفه‌ای معلمان در پنج سطح «دانش تربیتی و بینش تربیتی» یعنی پایبندی بر آموزش و پرورش در رشد ما، «دانش تخصصی» یعنی سواد و دانش آموزش کودکان با نیازهای خاص، «دانش فناوری» یعنی استفاده از توانمندی‌های فناوری در آموزش، «دانش محیطی و زمینه‌ای» یعنی آگاهی به زمینه فعالیت و تدریس، «دانش پژوهشی» یعنی دانش راهبردی تدریس است و دانش عملی تدریس، شکل می‌گیرد.

ساکی ادامه داد: آموزش کودکان با نیازهای خاص در کشور ژاپن با پافشاری روی مهارت‌های اجتماعی و استقلال اجتماعی آن‌ها همراه است که این سبب می‌شود که کودکان با نیازهای خاص مهارت‌های اجتماعی را درونی کنند و از انزوای اجتماعی فاصله بگیرند.

وی با بیان این‌که درس پژوهی در بین معلمان ژاپنی درونی شده است بیان کرد: در کشور ژاپن بیشترین نشر در زمینه تعلیم و تربیت در زمینه‌ درس پژوهی است و درس پژوهی طرحی جهانی برای توسعه شایستگی معلمان است که در وزارت آموزش و پرورش به طور جدی در حال پیگیری است.

معاون پژوهش دانشجویان دانشگاه فرهنگیان کشور بیان کرد: معلم تا زمانی که یاددهنده است باید یک یادگیرنده همیشگی باشد و پیش از آن که یاد بدهد باید یاد بگیرد و تعهد به یادگیری داشته باشد.

ساکی افزود: من این همایش را نیک می‌شمارم و امیدوار هستم که ارتباط مراکز، دانشگاه‌ها در زمینه‌ گفت‌وگو درباره کودکان با نیازهای خاص بیشتر شود.

 

انتهای پیام/م

 

برگزاری همایش و جشنواره کشوری کودکان با نیازهای خاص

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.