مراسم رونمایی از سه اثر پژوهشی مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور در قم با حضور آیت الله خاتمی برگزار شد.

رونمایی از سه اثر پژوهشی مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی قمبه گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازقم؛پايگاه جامع متون حديثی شيعی، نرم افزارمعجم موضوعی بحارالانوار2 و همچنين نرم افزارمعجم موضوعی کتب اربعه شيعه سه اثری بود که صبح امروز با حضور آیت الله خاتمی امام جمعه تهران، حجت اسلام و المسلمین سعیدی  تولیت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران و جمعی از پژوهشگران در مرکز تحقيقات کامپيوتری علوم اسلامی رونمايی شد.

مدير گروه حديث مرکز تحقيقات علوم اسلامی در حاشيه اين مراسم، تهيه ی فهرست غيرتکراری از احاديث، امکان مقايسه نسخ، امکان انتخاب احاديث از کتاب ها واشخاص خاص، امکان جستجوي پيشرفته، ارتباط احاديث با ترجمه وشروح از منبع اصلی و همچنين امکان شخصی سازی ومشارکت پژوهشگران در توليد و تکميل اطلاعات را از ظرفيت های اين پايگاه دانست.

حجت الاسلام بهرامی معرفی و شرح 400هزار حديث شيعی از 199منبع روايی، 121ترجمه را از خدمات اين پايگاه بيان کرد و افزود: پژوهشگران می توانند از مسير تارنمایwww.noorhadith.ir از خدمات اين پايگاه جامع بهره مند شوند.

وی در ادامه معرفی 22عنوان کتاب روايی شيعه از 169مجلد مرتبط با بحارالانوار و همچنين معجم موضوعی کتب اربعه شيعه با فرهنگ لفظی و موضوعی از 16عنوان کتاب مرتبط با اين چهار کتاب در قالب نرم افزار را ديگر آثاری خواند که در اين مراسم رونمايی شد.

آيت الله خاتمی، امام جمعه تهران و عضو هيئت امنای مرکز کامپيوتری علوم اسلامی در اين آيين مرکز تحقيقات کامپيوتری علوم اسلامی را از مراکز تاثيرگذار در معرفی روايات شيعی به جهان اسلام دانست و افزود: اين مرکز با اتکاء به پژوهشگران و طلاب آشنا با علوم کامپيوتری گام تاثيرگذاری در اطلاع رسانی نوين معارف اهل بيت در فضای مجازی برداشته است.

مرکز تحقيقات کامپيوتری اسلامی نور در مرداد1368 در قم شروع به کار کرده که در طول فعاليت خود بيش از دويست نرم افزار و بيش از بيست پايگاه مجازی با موضوع علوم اسلامی توليد کرده است.

انتهای پیام/ش

جدیدترین آثار مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی  قم

برچسب ها: احادیث ، سخن بزرگان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار