مشاور مقام معظم رهبری گفت: ما امروز با نظر مقام معظم رهبری در خصوص برجام موافق هستیم.

هدف اصلی کشور‌های استعمار گر از جنگ در منطقه، ایران استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ؛ علی‌اکبر ولایتی ظهر امروز در چهلمین همایش سراسری مسئولان و معاونان دفاتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها که در مجموعه فرهنگی و آموزشی امامت مشهد برگزار شد، اظهار داشت: وجود نمایندگان ولی فقیه در دانشگاه‌ها یک نعمت است زیرا اگر این نهاد تضعیف شود دیگران از خارج مرزها برای ما تصمیم‌گیری و نفوذ می‌کنند. 
وی افزود: بعد از جهان دوقطبی، سیاست بین‌الملل هنوز شکل نهایی خود را نگرفته و بعید است به زودی شکل بگیرد؛ ارکان مستحکم کننده این سبک بین‌المللی، پیمان یالتا بود که دنیا را در سال 1945 به شکل دو قطبی درآورد و در تقابل با آن کشورهای جهان سوم 10 سال بعد در اندونزی گردهم جمع شدند و نهضت عدم تعهد پایه‌گذاری شد. 
 
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل با بیان اینکه سال 1961 اولین جلسه جنبش عدم تعهد در یوگسلاوی تشکیل شد، گفت: شکل امروزه دنیا عوض شده و فروپاشی شوروی سابق بساط دوقطبی را به هم‌ریخت. غیرمتعهدها نیز جان قدیم را ندارند و لذا دنیا در حال تحول است.
 
وی با بیان اینکه در این دنیای در حال تحول معلوم نیست چه اتفاقی در پیش است، گفت: حمله به برج‌های دوقلو معلوم نشد از طرف خودی‌ها بود یا بیگانه‌ها؛ اما به دنبال این اتفاق به افغانستان و عراق حمله کردند، اسراییل به لبنان و غزه و در سال 2011 به سوریه حمله کردند بنابراین اگر بخواهیم جمع‌بندی کنیم آنان در حال یک طراحی بودند که انفجار برج‌های دوقلو آغاز آن بود و تمام این حملات علیه کشورهای اسلامی بود.
 
وی ادامه داد: آمریکا یی ها می گویند ایران در سوریه چه می خواهد و فرانسه می گوید چرا موشک درست می کنید؟  

وی گفت:امریکا طوری صحبت می کند که مدعی منطقه است و می گوید چرا شما هستید، عربستان می گوید چه می خواهید، اما خودش در زمان صدام مشوق اصلی جنگ بود است همه برای خود فعالیت‌های این چنین را حلال می دانند، اما برای ایران تحریم می کنند.

عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی افزود:آنچه که هدف به حساب می آید جهان اسلام است و هر کشور که فرمول ایران را دنبال کند آن را هم تحریم می کنند از جمله مصر و سوریه که حلقه‌های وابسته هستند.

ولایتی گفت: همه چه آن‌هایی که مخالفت می کنند چه آن‌ها که آگاه هستند و چه آن‌ها که از نادانی صحبت می کنند می گویند ایران در منطقه چه می خواهد؟ معلوم می شود این توطئه حساب شده است.
 
مشاور مقام معظم رهبری افزود: امروزه برخی از هموطنان در داخل کشور با القا گیری از فرهنگ وگفته های غربی‌ها معتقدند که ایران نباید در امور کشور‌های دیگر مثل یمن وسوریه دخالت کند  چرا که امار مستضعیفن کشور خودمان به اندازه‌ای است که نیازمند کمک دولت هستند.

ولایتی گفت: هر کشوری به دنبال اهداف استراتژیکی وغیر استراتژیکی هستند و در جهان اسلام کشوری که صاحب قدرت و پرچمدار جهان محسوب می شود ایران است وکشور‌های تابع ایران مثل سوریه مورد حمله قرار می‌گیرند.

وی افزود: جرم یمنی‌ها این است که نمی‌خواهند مامور کشور مزدوری مثل امریکا باشند تنها می‌خواهند خودشان وملتشان حاکمیت کشور را در دست داشته باشند.

مشاور مقام معظم رهبری  گفت: تمام تلاش‌های کشور‌های غربی وآل سعود در منطقه از بین بردن پایتخت بیداری اسلامی یعنی کشور ایران است وما باید با تمام قوا مبارزه کنیم.
 
ولایتی گفت:همه این کار‌هایی که دشمن می‌کند برای از بین بردن ایران است. ما پرچم دارا ن اسلام هستیم، اما آمریکا پرچم دار حمایت از صلیبی و یهودی‌ها است.

ولایتی در خصوص برجام گفت:  ما امروز با نظر مقام معظم رهبری در خصوص برجام موافق هستیم.

وی در ادامه  افزود: انگلیسی ها در ابتدا تقویت کننده وهابیت بودند واین دولت باعث رواج این فرقه در عربستان سعودی شد.

مشاور مقام معظم رهبری گفت: بیداری اسلامی در ابتدا تنها حرکات عمومی ، مثل پیروزی تونس بود اما امروزه بیداری اسلامی شکل متفاوتی گرفته چرا که جبهه مقابل هم وارد چهره متفاوتی شده است.

 انتهای پیام// ا.آ

 

برگزاری  همایش سراسری مسئولان و معاونان دفاتر نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها 

 
برچسب ها: سوریه ، برجام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.