مدیر کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: جهت جلوگیری از مشکلات و مخاطرات احتمالی رعایت نکات ایمنی ضروری است.

آغاز بارش ها از عصر امروز در استان کرمانشاه/ پرهیز ازتوقف در حاشيه رودخانه و مسيل هاخسروی مدیر کل هواشناسی استان کرمانشاه   در گفتگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،  گفت: با توجه به فعالیت سامانه نسبتا قوی از عصر امروز  گفت: این سامانه تا دوشنبه هفته آینده، جو منطقه را متاثر کرده؛ به تناوب سبب بارندگی همراه با وزش باد و رعدوبرق در سطح استان می گردد.

خسروی گفت: بارش، طی ساعاتی از جمعه (بخصوص فردا شب) و نیز روزهای شنبه و یکشنبه، عمدتاً در نیمه جنوبی و نواحی غربی استان، شدت بیشتری داشته علاوه بر کاهش دمای روزانه، در بعضی ساعات با وزش باد نسبتاً شدید، آبگرفتگی معابر عمومی، رگبار تگرگ و احتمالاً در نقاط مستعد با سیلاب های محلی نیز همراه خواهد شد.

وی  با تخمین دامنه بیشترین بارش سامانه در استان: 50 تا 70 میلیمتر گفت: وزش باد ممکن است؛ در ساعاتی از فردا و روز شنبه، هوا را بخصوص در نواحی مرزی کم و بیش غبارآلود نماید.

خسروی ادامه داد: جهت جلوگیری از مشکلات و مخاطرات احتمالی، رعایت نکات ایمنی توسط سازمان‌های اجرایی و عموم مردم عزيز استان توصیه می شود.

وی گفت: پاک سازی کانال ها، آبگذر ها و راه های خروج آب ساختمان ها و دهانه پل ها  و پرهیز از تردد و توقف در حاشيه رودخانه ها و مسيل ها با توجه به ابگرفتگی معابر عمومی باید در نظر گرفته شود.

خسروی گفت:  شهروندان  از توقف در مناطق مرتفع، به دليل رعدوبرق و امكان صاعقه خودداری کنند و  از ترددهای غیرضرور و احتیاط در رانندگی به سبب لغزندگی و کاهش دید، بویژه در جاده های برون شهری و مسیر های کوهستانی پرهیز نمایند.


 وی گفت: با توجه به دامنه بارندگی در استان های غربی کشور از مسافرت های غیر ضروری به استان های لرستان، ایلام، خوزستان، چهارمحال و بختياری و کردستان خودداری کنند.

انتهای پیام/ز

ورود به سامانه نسبتا قوی  بارشی به جو استان کرمانشاه

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.